PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A bizonyíték és mindenféle gyakorlati megvalósítás nélküli szenzációs akkumulátor-technológiai áttörésekről már egy ideje nem szokásunk beszámolni, de a Nikola Motors bejelentését nem hagyhatjuk szó nélkül, hiszen minden korábbi ígéretet sikerült magasan felülmúlnia. Ez nem csak azért érdekes, mert a hidrogénhajtás egyik legnagyobb támogatójáról van szó – a Nikola csak nemrég kezdett tisztán villanyos tehergépkocsikkal foglalkozni, korábban a fő tevékenysége a Tesla becsmérlése és perelgetése, illetve az akkumulátoros-elektromos meghajtás folytonos kritizálása volt az üzemanyagcellás kamionok fejlesztése mellett. Hanem azért is, mert az amerikai start-up lényegében egy álomakkumulátort írt körül, ami a manapság elterjedt lítium-ionos aksik minden problémáját nélkülözi, így forradalmi jelentőségű lenne az elektromobilitás történetében. Forrás: Nikola Motors A Nikola azt állítja, hogy a birtokában lévő akkumulátor nem kevesebb mint 500 Wh/kg energiasűrűséget hordoz a cellák szintjén, azaz kétszeresét a Tesla 2170-es formátumú cellájának (~247 Wh/kg), ami jelenleg a legjobb rendelkezésre álló fejlesztés. A start-up aksijával tehát egy Tesla Model 3 LR hirtelen akár közel 1000 kilométert is meg tudna tenni egy töltéssel, és minden más villanyautóban teljesen véget vetne mindenféle hatótáv-parának. Mindezt úgy, hogy állítólag ez az új cella 40%-kal könnyebb a mostaniaknál. A cellából már létezik prototípus, aminek tesztjei azt mutatják, hogy több mint 2000 töltési ciklus lehetséges, ami a kiemelkedő energiasűrűséggel több százezer mérföldnyi megtett utat jelent. „Ez a valaha elért legnagyobb áttörés az akkumulátorok világában” – nyilatkozta Trevor Milton alapító és vezérigazgató. De a tündérmese nem ér itt véget. Forrás: Nikola Motors A rejtélyes akku a bolygó számára is előnyös, merthogy a kamiongyártó elmondása szerint nem tartalmaz olyan szennyező és drága fémeket, mint a lítium-ionos szerkezetek, könnyen újrahasznosítható, azaz teljesen környezetbarát. Hogy miből épül fel az aksi kémiája, arról fogalmunk sincs, a Nikola mindössze annyival egészítette ki, hogy ez a világ legelső kötőanyag és áramgyűjtő nélküli akkumulátora. És mennyibe kerül egy ilyen akkucella? A Li-ion cellák felébe, legalábbis ezt kellene elhinnünk a vállalatnak. De hogyan érhetett el olyan áttörést a Nikola, ami sem a Teslának, sem más vállalatnak nem sikerült? „Ők rossz helyen keresgéltek, a már meglévő dizájnt próbálták apránként javítgatni. Mi teljesen új megközelítésből indultunk, megszabadulva attól a rengeteg fémtől” – foglalta össze a vállalat vezérigazgatója a Forbes kérdésére. A Nikola tisztán elektromos kamionjainak hatótávja állítólag 1300 kilométerre nő az új akkuval, Forrás: Nikola Motors A csodaaksit a 2020-as Nikola World rendezvényen mutatja be a vállalat, nagyjából 10 hónap múlva, addig még bőven van időnk Nikola-részvényeket vásárolni. Az amerikaiak állítják, hogy már több autógyártóval is megkezdték a tárgyalásokat, amelyek közül egyet fognak kiválasztani fő partnerként – 2021 környékén pedig meg is kezdődhet e technológia sorozatgyártása. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!