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 Az elektromos autó töltőoszlopok tervezésekor, gyártásakor és telepítésekor egyelőre nagyon ritkán veszik figyelembe a mozgáskorlátozott villanyautósok igényeit. A töltőoszlopok kezelőszervei általában magasan vannak, amit tovább nehezít, hogy gyakran a járdára vagy egyéb kiemelt beton alapra telepítik azokat. Az indukciós töltés egyelőre inkább kísérleti fázisban van, több probléma is nehezíti a gyakorlati alkalmazását. Egyrészt a kábeles megoldásnál rosszabb az energiaátvitel hatásfoka, másrészt nagyon pontos parkolásra van szükség, mivel az úton lévő és az autóba épített egységek a lehető legközelebb kell legyenek egymáshoz. Az autógyártók a pontos pozicionálást parkolássegítő megoldássokkal igyekeznek megoldani. BMW indukciós töltés kísérleti programjában az autó a pontos pozicionálást is segíti (forrás: BMW) A londoni Connected Kerb nevű villanyautó töltő szolgáltató bejelentése szerint a Magment nevű müncheni székhelyű céggel megkezdett együttműködésüknek köszönhetően a helyzet rövidesen megváltozhat. A következő két hónapban az Egyesült Királyságban megkezdődik egy kísérleti projekt vezeték nélküli, indukciós elektromos autó töltési megoldások telepítésére, 2020 közepétől pedig nemzetközi telepítésekre is sor kerülhet. A cég megoldásában az indukciós töltő egység teljesen az útburkolatba süllyed. Az indukciós töltők egy indukciós tekercset használnak váltakozó elektromágneses mező generálására a töltőalapon belül, míg a járműben lévő második indukciós tekercs az elektromágneses mezőt elektromos energiává alakítja, amely fizikai kapcsolat nélkül feltölti az akkumulátort. A járművezetőknek nem kell csatlakoztatni a töltőkábelt a töltéshez, amely különösen előnyös a mozgáskorlátozott autósok számára. Az emobi mezőkövesdi töltőjén az akadálymentesítés egy szerencsés véletlennek köszönhető: egy korábbi mozgáskorlátozott parkolóhelyre került a töltő, a mozgáskorlátozottak számára kijelölt parkolóhely pedig átkerült a parkoló másik oldalára (forrás: Plugshare) Chris Pateman-Jones, a Connected Kerb cég vezérigazgatója elmondta: „Az indukciós töltés gyorsabban érkezik, mint sok ember gondolná. A járműgyártók egyre gyakrabban beépítik majd az indukciós töltési technológiát az új modellekbe, de jelenleg nagyon kevés töltőpont támogatja az indukciós töltést. A célunk ezt megváltoztatni. Örülünk, hogy a Magment csapatával együttműködve vezető szerepet érhetünk el ezen az izgalmas területen.” A két társaság technológiai megoldásai remekül kiegészítik egymást, mindkét cég az innovatív, jövőbiztos infrastruktúra kialakítására koncentrál az elektromos járművek töltése területén. A Connected Kerb az egyetlen töltési megoldásokat kínáló cég, amely a föld alá telepíti töltési technológiát és meglévő töltési pontjain indukciós megoldást is biztosít. Az indukciós töltési módszerrel a már meglévő töltőpontokat egészítik ki. Pateman-Jones hozzátette: „Az indukciós töltés a következő években megszokott technológiává válik, amely ugyanolyan gyors, mint a hagyományos töltés, de kényelmesebb és egyszerűbb. Rövid távon létfontosságú szempont számunkra, hogy lehetővé tegyük az elektromos autók használatát a fogyatékkal élők számára is, akiket jelenleg a kábelek használata és az akadálymentesítés hiánya kizár az elektromos autók felhasználói közül. Hosszabb távon az indukciós töltés teszi majd lehetővé, hogy a parkolókat ne kelljen hatalmas szekrényekkel és össze-vissza tekergő kábelekkel ellátni.” A Magment útburkolatba süllyeszthető indukciós töltőlapja (forrás: Connected Kerb) A Magment megoldása egy szabadalmazott mágnesezhető beton (MC40), melyet elektronikus eszközökkel kombinálva hatékonyabbá, megbízhazóbbá és gazdaságosabbá válhat az energiaátalakítás és a vezeték nélküli töltés. A Magment fő termékei jelenleg robusztus, talajba épített, helyhez kötött és dinamikus töltőbetétek, könnyen telepíthető, utólag beépíthető induktív töltőberendezések a meglévő elektromos autó töltőállomásokhoz. A Magment vezérigazgatója, Mauricio Esguerra így kommentálta az együttműködést: „A Connected Kerb által alkalmazott töltőcsatlakozó leválasztási mód tökéletes megoldás a Magment technológiáihoz. Különösen szimpatikus, hogy az indukciós töltési megoldással a CK jelenlegi töltőpontjait egészíti ki, nem pedig új infrastruktúra kiépítésében gondolkozik. Arra számítunk, hogy mindenütt jelenlévő, felhasználóbarát és hatékony töltőpontokat vezethetünk be az Egyesült Királyság piacára a CK csapatával együttműködésben. ” 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!