Október végén a Nissan Tokióban bemutatta Ariya Concept néven a következő, SUV kategóriás elektromos autóját, amely a Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Volkswagen ID.Crozz és a BMW iNext versenytársa lehet. Az Automotive News Europe híre szerint a Nissan a vezetőváltást követően (a Nissan nemrég kinevezett vezérigazgatója Makoto Uchida) taktikát is válthat az elektromos autók piacán: az Ariya koncepcióautón alapuló SUV a prémium szegmenst támadná, ezzel a Nissan szeretne kitörni az „olcsó villanyautó” skatulyából, amibe elsősorban Amerikában került bele a lassuló eladások miatt megjelenő kedvező lízing konstrukciók eredményeként. A jelenlegi vezetés nem tartja helyesnek ezt a korábbi döntést, véleményük szerint káros hatással van a Nissan és a Leaf márka imázsára a túlságosan kedvező ár. A Nissan Ariya koncepcióautóra épülő elektromos SUV a prémium szegmensbe szeretne betörni Ennek megfelelően az Ariya ára az 50-70 000 eurós sávba kerülhet, ami nem meglepő a kategóriájában, hiszen például a Ford bejelentése szerint a Mustang Mach-E német ára 46 900 és 66 800 euró között várható. Természetesen nem csak az autó ára, de a teljesítménye, hatótávolsága és technológiai szintje (például a Nissan ProPilot) egyaránt versenyképes lesz a vetélytársakkal, és még az sem kizárt, hogy nem Nissan, hanem Infiniti néven, azaz a csoport prémium márkaneve alatt jelenhet meg. A Nissan Ariya koncepcióra épülő új elektromos modell 2021 vége felé jelenhet meg, először az amerikai piacon. Európában a Nissan továbbra is elsősorban a népszerű Leaf és e-NV200 típusokra koncentrálna.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 A Nissan Ariya koncepcióautó 2019-ben a Tokióban mutatkozott be Azzal, hogy az autót a prémium szegmensbe pozicionálnák, a finanszírozási kedvezmények is csökkenhetnek, így az autókon elérhető profit is növelhető. Egy másik tervezett profitnövelési lehetőség a gyártási költségek csökkentése, erről azonban konkrétumok még nem láttak napvilágot. A Nissan Leaf és a Renault Zoe fejlesztése eddig teljesen külön történt, a két autó nem azonos platformra épül, azonban a Nissan Ariya már egy a két gyártó által közösen fejlesztett EV platformra épülhet. Clotilde Delbos a Renault igazgatóságából októberben azt nyilatkozta, hogy véleménye szerint a Renault és a Nissan jelenleg nem dolgozik együtt a szükséges mértékben. „A jövő biztosítása érdekében együtt kell működnünk a szinergiák fejlesztésében és sokkal többet kell együtt dolgoznunk” mondta Delbos. A nem megfelelő együttműködés egyik példája, hogy elmulasztották a közös hibrid platform használatát, a Nissan Qashqai a saját e-Power hibrid alapokra épül, miközben a Renault egy másik, E-tech elnevezésű rendszert alkalmaz. A Nissan határidő közlése nélkül azt nyilatkozta, hogy a Mitsubishi konnektoros hibrid technológiáját tervezik felhasználni. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!