Új árazást vezet be január 31-től az Ionity

Az Ionity hálózat 350 kW teljesítményre is képes ultragyors töltőin eddig minden megkezdett töltés 8 euróba (Magyarországon 2560 forintba) került, függetlenül a töltési időtől és a felhasznált áram mennyiségétől. Január 31-től a szolgáltató átáll kWh alapú elszámolásra, így a töltési díj a jövő hónaptól 280 Ft/kWh (0,79 EUR/kWh). Az árat minden ország saját pénznemében számlázzák.

A nagyobb akkuval rendelkező autók számára a kWh alapú árképzés áremelkedést jelent, azonban arra sarkallja a felhasználókat, hogy csak addig foglalják a nyilvános töltőoszlopokat, amíg annyi energia kerül az akkuba, amivel már biztonságosan elérik a céljukat vagy hosszabb úton a következő tervezett töltőt, így csökken a töltőoszlopok indokolatlan foglalása.

A töltőket természetesen ezen túl is indítják majd a független szolgáltatók kártyái, így például az Audi által az e-tron tulajdonosoknak biztosított kártya is. Az e-tron kártya az 5800 Ft havidíjas Transit csomagban 94 Ft/kWh árat kínál az Ionity töltőin. Az Ionity dolgozik az autót, illetve a felhasználót automatikusan azonosító rendszeren, aminek bevezetése után a kábel csatlakoztatása után a töltés automatikusan elindul és az előre beállított bankkártyára terhelődik.

EZT OLVASTAD MÁR?  84,8 kWh tölés 17 perc alatt? Semmi akadálya!
Ionity töltőállomás az M7 autópálya déli oldalán Balatonkeresztúr közelében

Az Ionity hálózatot 2017-ben alapította 4 nagy autógyártó konszern (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group az Audival és a Porsche-val), majd 2019-ben  jelentette be csatlakozási szándékát a Hyundai és a Kia (Hyundai csoport) is. Európában jelenleg 202 töltőállomást üzemeltetnek, melyek mindegyikén legalább 4 töltőoszlop található, ezen kívül 52 töltősziget építése van folyamatban. A hálózat 2020 végéig 400 helyszínnel tervezett, de egy kisebb csúszás várható, így a hátralévő töltők egy részének az átadása szinte biztosan 2021-re tolódik. A töltőoszlopokat a Tritium és az ABB szállítja, ez utóbbitól a közelmúltban rendeltek meg több mint 300 darabot a következő helyszínekre.

Magyarországon 3 helyen üzemeltet 4-4 töltőoszlopot magában foglaló töltőszigetet az Ionity: az M1 autópályán Bábolna közelében, az M7 autópálya mentén pedig Kajászónál és Balatonkeresztúr mellett. Utóbbi helyszínen még csak a déli oldalon lévő pihenőben működik a töltő, és itt csak nagy kerülővel lehet átmenni az autópálya másik irányába, de már készül a töltősziget az északi oldalon lévő pihenőben is. Az 5. magyarországi Ionity töltő pedig az M0 autópálya mellett épül majd meg Szigetszentmiklós közelében.

Elektromos autót használsz?