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
auto
2024. 11. 24. vasárnap

Szombaton ismét Ágyúgolyó Futam

események
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

A villanyautós közösség egyszerűen nem bír leállni mióta megrendeztük az első magyar villanyautós ágyúgolyó futamot. Január végén öt autóval jártuk végig a Budaörs – Keszthely – Szombathely – Győr – Tatabánya – Budaörs kb. 500 km hosszú útvonalat, amely hatalmas érdeklődést váltott ki a közösségben és az oldal olvasóinak körében egyaránt, rengetegen követték térképen és a folyamatosan frissülő cikkben az eseményeket.

Február első hétvégéjén, az első versenyzőknél szerencsésebb időjárási körülmények között Botos István egy 22 kWh-ás Renault Zoeval vágott neki a már ismert útvonalnak, a múlt szombat éjjel pedig Fekete Gyula egy Audi e-tron volánjánál tette meg a kört.

Egyes autótípusok időeredményei az ágyúgolyó futamon kijelölt kb. 500 km hosszú Budaörs – Keszthely – Szombathely – Győr – Tatabánya referencia útvonalon

Ezen a héten még érdekesebb lesz a verseny, ugyanis nem mindenki Budaörsről indul. Szabó András (Nissan Leaf 40 kWh), a keszthelyi ellenőrzőpont szigorú őre, és Németh Ági (Kia Soul 27 kWh), aki Győrben várta szendvicsekkel és kávéval az indulókat, érthető módon helyből indul, ami persze egyáltalán nem gond, a kör bárhol megkezdve kör marad. Győrből a tervek szerint egy elektromos Citroën Berlingo is nekivág a megmérettetésnek.

Az eredeti budaörsi helyszínről egy 64 kWh akkuval rendelkező Hyundai Kona és a múlt héten már tempós pályabejárást tartott Audi e-tron is újra útnak indul, ezúttal tetőcsomagtartó nélkül és tele akkuval kezdve a futamot. Szépen sorban egyre több típus idejét megismerhetjük, sajnos Tesla egyelőre nem indul, pedig sokan kíváncsiak rá, hogy meg tudják-e előzni az Audi e-Tront ezen az útvonalon. Ha valakinek van kedve Tesla Model S-sel, Model X-szel vagy Model 3-mal nekivágni, akkor mielőbb jelezze!

FRISSÍTÉS: egy Tesla Model S 85D AP1 is indul a megmérettetésen, de sajnos a szombat reggel 6-kor startoló mezőnnyel nem tud együtt indulni, így a tervek szerint ma este 20:00 órakor vág neki a az 500 km hosszú távnak.

Az autók mindegyik helyszínről szombat reggel 6:00 órakor rajtolnak, és az óramutató járásának megfelelő sorrendben érintik az alábbi ellenőrzőpontokat (a cél természetesen mindenkinek a saját indulási helye):

  • Budaörs, IKEA töltősor
  • Keszthely, Fő tér
  • Szombathely, Felszabadulási emlékmű (Kárpáti Kelemen – Bartók Béla sarok)
  • Győr, Decathlon, Mobiliti töltőállomás
  • Tatabánya, Turul emlékmű

A szabályok változatlanok:

  • fűtés 20 fokon (az első csapat 0 fokban, ködben teljesítette a távot, a többiekhez úgy tűnik valamivel kegyesebb lesz az időjárás),
  • keréknyomás a gyári értéken,
  • gyorshajtás tilos.

Mivel az utóbbi feltételt nem minden indulónak sikerült maradéktalanul betartani, a szervezők az eddigi eredmények alapján úgy döntöttek, hogy 5:00 az a menetidő, ami alá jelentős szabályszegés nélkül nem lehet lemenni ezen az útvonalon. Az eddigi két leggyorsabb autó 99,2 km/h átlagsebességgel teljesítette a távot, de a versenyt térképen követők mindkettőjüknél tapasztaltak néhány kisebb-nagyobb gyorshajtást. Mivel nem szeretnénk senkit veszélybe sodorni, így aki 5 óránál rövidebb haladási idővel teljesíti a kört, annak időeredményét 5 órának tekintjük, tehát a verseny ettől kezdve nem a gyorshajtásról, inkább a töltési sebességről, töltési stratégiáról szól majd.

Aki kíváncsi, hogy melyik autó milyen időeredménnyel teljesíti az útvonalat, kövesse a villanyautosok.hu oldalon térképen és a percről percre frissülő tudósításban a versenyzőket.

Számok a villanyautós ágyúgolyó futam mögött

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.