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 A villanyautós közösség egyszerűen nem bír leállni mióta megrendeztük az első magyar villanyautós ágyúgolyó futamot. Január végén öt autóval jártuk végig a Budaörs – Keszthely – Szombathely – Győr – Tatabánya – Budaörs kb. 500 km hosszú útvonalat, amely hatalmas érdeklődést váltott ki a közösségben és az oldal olvasóinak körében egyaránt, rengetegen követték térképen és a folyamatosan frissülő cikkben az eseményeket. Február első hétvégéjén, az első versenyzőknél szerencsésebb időjárási körülmények között Botos István egy 22 kWh-ás Renault Zoeval vágott neki a már ismert útvonalnak, a múlt szombat éjjel pedig Fekete Gyula egy Audi e-tron volánjánál tette meg a kört. Egyes autótípusok időeredményei az ágyúgolyó futamon kijelölt kb. 500 km hosszú Budaörs – Keszthely – Szombathely – Győr – Tatabánya referencia útvonalon Ezen a héten még érdekesebb lesz a verseny, ugyanis nem mindenki Budaörsről indul. Szabó András (Nissan Leaf 40 kWh), a keszthelyi ellenőrzőpont szigorú őre, és Németh Ági (Kia Soul 27 kWh), aki Győrben várta szendvicsekkel és kávéval az indulókat, érthető módon helyből indul, ami persze egyáltalán nem gond, a kör bárhol megkezdve kör marad. Győrből a tervek szerint egy elektromos Citroën Berlingo is nekivág a megmérettetésnek. Az eredeti budaörsi helyszínről egy 64 kWh akkuval rendelkező Hyundai Kona és a múlt héten már tempós pályabejárást tartott Audi e-tron is újra útnak indul, ezúttal tetőcsomagtartó nélkül és tele akkuval kezdve a futamot. Szépen sorban egyre több típus idejét megismerhetjük, sajnos Tesla egyelőre nem indul, pedig sokan kíváncsiak rá, hogy meg tudják-e előzni az Audi e-Tront ezen az útvonalon. Ha valakinek van kedve Tesla Model S-sel, Model X-szel vagy Model 3-mal nekivágni, akkor mielőbb jelezze! FRISSÍTÉS: egy Tesla Model S 85D AP1 is indul a megmérettetésen, de sajnos a szombat reggel 6-kor startoló mezőnnyel nem tud együtt indulni, így a tervek szerint ma este 20:00 órakor vág neki a az 500 km hosszú távnak. Az autók mindegyik helyszínről szombat reggel 6:00 órakor rajtolnak, és az óramutató járásának megfelelő sorrendben érintik az alábbi ellenőrzőpontokat (a cél természetesen mindenkinek a saját indulási helye): Budaörs, IKEA töltősor Keszthely, Fő tér Szombathely, Felszabadulási emlékmű (Kárpáti Kelemen – Bartók Béla sarok) Győr, Decathlon, Mobiliti töltőállomás Tatabánya, Turul emlékmű A szabályok változatlanok: fűtés 20 fokon (az első csapat 0 fokban, ködben teljesítette a távot, a többiekhez úgy tűnik valamivel kegyesebb lesz az időjárás), keréknyomás a gyári értéken, gyorshajtás tilos. Mivel az utóbbi feltételt nem minden indulónak sikerült maradéktalanul betartani, a szervezők az eddigi eredmények alapján úgy döntöttek, hogy 5:00 az a menetidő, ami alá jelentős szabályszegés nélkül nem lehet lemenni ezen az útvonalon. Az eddigi két leggyorsabb autó 99,2 km/h átlagsebességgel teljesítette a távot, de a versenyt térképen követők mindkettőjüknél tapasztaltak néhány kisebb-nagyobb gyorshajtást. Mivel nem szeretnénk senkit veszélybe sodorni, így aki 5 óránál rövidebb haladási idővel teljesíti a kört, annak időeredményét 5 órának tekintjük, tehát a verseny ettől kezdve nem a gyorshajtásról, inkább a töltési sebességről, töltési stratégiáról szól majd. Aki kíváncsi, hogy melyik autó milyen időeredménnyel teljesíti az útvonalat, kövesse a villanyautosok.hu oldalon térképen és a percről percre frissülő tudósításban a versenyzőket. Számok a villanyautós ágyúgolyó futam mögött Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!