Elkészült a Tesla saját lélegeztetőgépének prototípusa

Elon Musk már adományozott pár ezer maszkot és lélegeztetőgépet az amerikai kórházaknak, de a masinák mindeddig nem a saját gyáraiból, hanem kapcsolatai révén kínai importból származtak. Ezek között volt sok egyszerűbb szerkezet, amelyeket a kórházak az enyhébb esetekre állítottak hadrendbe (akiknek csak segítség kellett a levegővételhez) és voltak hagyományos lélegeztetőgépek is.

Most viszont felraktak a cég mérnökei egy videót a Youtubera, ahol bemutatták az első saját építésű prototípusukat. Persze nem arról van szó, hogy az autógyártó csapata egy éjszaka alatt megtanult ilyen orvosi eszközt gyártani, valószínűleg segítségükre voltak a ebben a Medtronic orvosi műszergyártó szakemberei, akikkel már Musk is tárgyalt a műszaki tartalomról.

EZT OLVASTAD MÁR?  Itt vannak a Tesla 4. negyedéves számai!

A cikk alján található Youtube videóban a szakemberek megmutatják a prototípus két példányát – egyik darabjaiban van, a működési elvet szemlélteti, a másik már össze van szerelve. A szakemberek kiemelték, hogy fontos szempont volt, hogy a lehető legtöbb Tesla alkatrészt használják fel, mivel jelenleg már a lélegeztetőgépek hagyományos alkatrészeiből is hiány van, amit nem akarnak súlyosbítani. Az alábbi képen narancssárgával vannak jelölve az újragondolt autó-alkatrészek, kékkel a speciális orvosi komponensek.

A gép működési elve eléggé egyszerű, hiszen oxigénnel dúsított levegőt fúj be a páciens tüdejébe (ha kell rásegítéssel), és segít kicserélni az elhasználódott CO2-vel teli kilélegzett gázokat. A készülék tele van szenzorokkal, amik a képernyőn mutatják az orvosnak a beteg légcseréjének paramétereit és segítenek összehasonlítani az előző percek eredményeivel – ehhez még amolyan Teslás felhasználói felületet is gyártottak. Ami különösen érdekes, hogy mennyi saját alkatrészt tudtak beépíteni, így például a vezérlő képernyő a Model 3/Y-ból származik, de az a tartály is a kocsikból való, amiben a levegőt keverik oxigénnel. Az egész berendezés vezérlését is a 3-as infotainment rendszerének számítógépére bízták és az elektronika több része is az autóból származik. A gép aljába került egy aksi is, amivel 20-40 percig lehet konnektor nélkül működni, ha például át kell mozgatni a beteget valahova.

 

Elektromos autót használsz?