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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A koronavírus az átlagosnál is jelentősebb mértékben visszavetette az autóipart és az új autó eladásokat. Egyes gyártók és importőrök már arra kérik az Európai Uniót, hogy gondolja át a környezetvédelmi szigorítások lazítását vagy elhalasztását, mivel a gyártók nem tudják teljesíteni a követelményeket, a büntetések pedig tovább rontják az egyébként is kilátástalan helyzetbe kerülő európai gyártókat.

A márciusi eladási adatok azonban ezzel ellentétes jeleket mutatnak, a visszaeső piacon jelentősen nőtt az akkumulátoros, tisztán elektromos, valamint a konnektorról tölthető hibrid járművek aránya.

Novemberig gyártják az e-Golfot

Németország összes személyautó eladását tekintve 9,2%-os részesedést értek el a BEV és PHEV modellek, ami 19 755 példányt jelent. A külső töltési lehetőséggel nem rendelkező hibridek aránya 9% (19 309 db), az egyéb üzemanyaggal hajtott autók 0,3%, a dízelek 31% (67 937 db), a benzines típusok pedig kerek 50%-ot (107 507 db) hasítottak ki a teljes értékesítésből. Az elektromos autók között a legtöbb példányt, 1490 darabot a Tesla Model 3-ból adtak el. Alig maradt el a Renault Zoe (1231 db). Szintén népszerű volt a kifutónak számító Volkswagen e-Golf és a BMW i3 is. A teljes német autópiac 37,7%-os visszaesést szenvedett el márciusban, amely kifejezetten jónak számít Nyugat-Európa országai között.

A következő hónapokban a Volkswagen e-Golf népszerűségi lista elejére is kerülhet, ugyanis az autóipari szakértő, Schmidt Matthias Twitteren közzétett iparági forrásokra hivatkozó információja szerint az elektromos Golfból több mint 4000 példányt rendeltek meg márciusban a koronavírus helyzet ellenére a hazai piacon.

https://twitter.com/auto_schmidt/status/1246155527412998145

Svédországban egy év alatt megkétszereződött a (részben) elektromos autók piaca, így 27,2% (7768 db) a villany(osított) autók részesedése. A hibridek aránya 12,3%, (3504 db) az egyéb üzemanyag kategóriába az új autók 1,2%-a került. 23% (6557 db) a dízel és 36,3% (10 364 db) volt a benzin üzemű személygépkocsi.

A svédeknél a legnépszerűbb villanyautó szintén a Tesla Model 3 volt, 1084 darabos eladással. Erősen lemaradva a képzeletbeli dobogó második és harmadik fokára az Audi e-Tron (315 db) és a Renault Zoe (310 db) került fel. A PHEV kategória legnépszerűbbje a Volvo S/V60 (812 db) a Volkswagen Passat (428) és Golf (427), hajszállal megelőzve a világszerte népszerű, a hibridek között egyedülálló módon DC töltési lehetőséggel is rendelkező Mitsubishi Outlandert, amelyből 418 példányt regisztráltak 2020 márciusában.

Franciaországban 11,7%-os a PHEV és BEV kategória részesedése, ami összesen 7315 autót jelent. A hibridekből 4671 talált gazdára (7,5%), az egyéb kategóriába sorolt autók Németországhoz hasonlóan 0,3%-ot értek el, míg a dízelek 19 311 darabos (30,8%) és a benzinesek 49,7%-os (31 167  db) aránya szinte pontosan megegyezik a német adatokkal. Franciaországban március 17-től minden autókereskedés bezárt, így gyakorlatilag a fenti számokat egy fél hónap alatt érték el, a visszaesés sajnos még ennél is magasabb, 72,2%-os az előző év márciusához képest.

A francia elektromos autó vásárlók elsősorban a Renault Zoe (1744 db) és a Tesla Model 3 (1385 db) típusokat vették.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.