Töltőrobotot hoz Európába a kínai autógyártó

Kínában és Európában is szabadalmaztatta CARL elnevezésű önvezető töltőrobot-technológiáját az Aiways, mely céget legtöbben csak úgy ismernek, mint a kínai autógyártó, aminek villanyautója hamarosan az Euronics üzletekben is megrendelhető lesz Európában. Az összesen hét darab szabadalom egyaránt vonatkozik az automata töltőberendezések dizájnjára és működési elvére, mely egyébként nem nevezhető forradalmi újdonságnak: a Volkswagen tavaly év végén már belengette, hogy robottöltőkkel oldaná meg a villanyautósok egyik nagy problémáját, a szabad töltőpont állandó keresgélését. A németek tervezői kétségtelenül cukibb guruló töltőket képzeltek el, de a kínaiak a jelek szerint gyorsabbak voltak a kivitelezéssel, habár azt egyelőre nem tudni, mikor fogják először élesben is bevetni az elektromosautó-töltés ezen formáját.

A CARL előnye, hogy egy bizonyos működési zónán belül bárhova parkol az autós, az önjáró robotok a GPS segítségével bemérik és önállóan odanavigálnak hozzá, megkeresik a töltőcsatlakozót, rákapcsolódnak, és már indulhat is a töltés. A tulajdonosnak mindössze annyi dolga van, hogy a mobiltelefonos applikáción jelzi, hogy töltésre van szüksége, és a 30, illetve 60 kWh kapacitású szerkentyűk máris munkába állnak. Miután a töltés befejeződött, a robotok vagy megindulnak a következő villanyautóhoz, vagy visszatérnek a saját állomásukra feltöltődni. Töltési teljesítményt nem adott meg az Aiways, de elmondása szerint egy villanyautó aksijának 80%-os feltöltése 50 perc alatt megvan. Ne lepődjünk meg, ha hamarosan egy ilyen jelenetnek leszünk szemtanúi a parkolóban:

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.