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
auto

Elszakadt a cérna: perel és végleg elhagyhatja Fremontot a Tesla

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

Úgy tűnik a kaliforniai gyárbezárások legújabb fordulata kiverte a biztosítékot Elon Musknál. A Tesla vezérigazgatója és legnagyobb részvényese szombaton ugyanis a következőt rakta ki Twitter fiókjára:

Vagyis a Tesla pert indít a cég fremonti gyártóbázisának otthont adó Alameda megye ellen, mivel megítélésük szerint Erica Pan egészségügyi hivatalvezető az állam kormányzójának, az elnöknek és az alkotmánynak, illetve a józan észnek is ellent mond akkor, amikor nem engedi az üzem megnyitását. A Twitter üzenet alatt egyébként páran emlékeztetnek rá, hogy a Teslának több ezer alkalmazottja van a kínai gyárában, ami immár 3 hónapja újra üzemel és megfelelő intézkedéseket hozott a vírusfertőzések megelőzésére, hiszen nincsenek ismert esetek.

A közel 1,7 milliós Alameda megye lakosság számban Budapesttel vethető össze. Eddig 1961 fertőzöttet diagnosztizáltak és 70 halott van – összehasonlításképp az esetszám szinten azonos Budapest és Pest Megye hivatalos együttes adataival, az elhunytak száma viszont kevesebb, mint ötöde annak.

Musk egyébként egy újabb Tweetben azt is megjegyezte, hogy a szomszédos San Joaquin megyében található kisebb Tesla üzemek, mint például az öntödéjük, eddig is folyamatosan üzemelt, mivel itt nem korlátozták a gyártás és hasonló a helyzet a nevadai gigagyárban is. Egyik helyen sem lett negatív következménye a termelés folytatásának – így Musk.

Az ügy előzménye, hogy bár Pan asszony tegnapi sajtótájékoztatója után még azt írtuk, akár már a május 18-i héten újraindulhat a vállalat kaliforniai üzeme, a legfrissebb hírek szerint június 1-ig meghosszabbították a jelenleg fennálló rendelkezéseket, magyarul nem nyithat ki a gyár. Úgy néz ki hír hallatán Musknál elszakadt a cérna, mivel a fenti üzenetnél is tovább ment:

A cég vezetője szerint

A Tesla azonnali hatállyal Texasba, vagy Nevadába helyezi át a központját és ebben a két államban kezdi majd meg új termékeinek gyártását is. Sőt, az is lehet, hogy teljesen bezárják a fremonti gyárat.

Utóbbiról majd annak függvényében döntenek, hogy hogyan viszonyul a megye a céghez a továbbiakban. „A Tesla az utolsó autógyár Kaliforniában” – emlékeztet rá Musk.

GA4 – a Model 3 harmadik végszerelő sora belülről. Forrás: Sprung.com

Hogy Musk csak nyomást akar-e gyakorolni, vagy komolyan gondolja-e a fentiket, azt egyelőre nem tudjuk. Fremont teljes bezárása és átköltöztetése nem lenne egy triviális, vagy éppen olcsó művelet, de ha valaki, akkor a Tesla vezetője tud annyira makacs és következetes lenni, hogy meglépi akár ezt is. A központ áthelyezése ennél már eggyel reálisabb fenyegetés. Ezzel együtt ez sem kockázatmentes, hiszen, bár Amerikában jóval nagyobb a munkaerő mobilitása mint hazánkban, kérdés, hogy mennyi tehetséges szakembert veszítenének a lépéssel. Az új termékek gyártása, nos ez már viszont abszolút elképzelhető lépés, hiszen a Roadster, vagy a Semi gyártósorait akár Nevadába is telepíthetik (bár itt már most munkaerő hiány van), vagy a majdani texasi Cybertruck gyárban is szoríthatnak nekik helyet.

Van egy olyan érzésünk, hogy nem ez volt az utolsó fordulat az ügyben.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.