PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Közös vállalkozást hoz létre a német e.GO és egy meg nem nevezett kínai vállalkozás, hogy az e.GO Life kompakt városi villanyautó az ázsiai országban is sorozatgyártásba kerülhessen. Az erről szóló szerződést már aláírták a felek, és már csak a pénz átutalása van hátra, ám az autó kínai változatának gyártásáról és értékesítésének kezdetéről nem árult el egyéb részleteket Günther Schuh, az autógyártó vezérigazgatója.

Csakúgy, mint például a Sononak, vagy a Lucid Motorsnak, az e.GO-nak is át kell küzdenie magát azon a pénzügyi hullámvasúton, melynek végén beindulhat az elektromos autójának termelése, és az ügyfeleknek való kiszállítása. 2019 végére az e.GO Life First Edition mind a 3300 megrendelőjének meg kellett volna kapnia autóját, ám tavaly szeptemberben a cég arról tájékoztatta vásárlóit, hogy csak 600 villanyautó leszállítása fog megtörténni 2020 kezdete előtt, a maradék 2700 pedig „hamarosan” elkészül. Német hírportálok információi szerint ez sem sikerült, egészen idáig összesen 526 darab villanyautó gurult ki az aacheni gyárból. A CEO elmondása szerint tavaly egy mintegy 20 millió eurós forgalmat bonyolított le a start-up, és nagyjából 50 millió euróra rúgott a vesztesége. 2020-ban még nagyobb, 70-80 milliós veszteségre számít az e.GO, ami 2021-ig fenn is marad, ám a Life gyártásának felfuttatásával akár 130 millió euró is befolyhat a céghez az értékesítésből. A németek nemrég a csődtől sem álltak messze, ám végül a részvényesek egy 100 millió eurós összeggel kihúzták a bajból a gyártót, amit március végéig vissza kell fizetnie. A kínai üzlet tehát egy fontos löketet adhat az e.Go-nak talpra állni és a termelésre koncentrálni. Korábbi nyilatkozatok szerint idén legalább 15 000 példánynak meg kellene épülnie.

A mindössze 3,345 méter hosszú, 1,747 széles, 1,588 méter magas, 4 felnőtt személy szállítására alkalmas e.GO Life igazi városi kisautó 140 literes csomagtérrel, és a válaszott akkumérettől függően maximálisan 139 km WLTP-szerinti hatótávval. A motor teljesítménye sem egyforma, a legerősebb verzió 57 kW leadására képes, amivel egészen 142 km/h-ig növelhetjük a jármű sebességét. Villámtöltés nincs az autóban, Type 2 csatlakozóval tölthetjük 3,7 kW-on. Egyelőre kizárólag a csúcsváltozat, a Life 60 érhető el, a Life 40 és a Life 20 a gyártó honlapja szerint még nem teljesített minden homologizációs eljárást. Aki nem lízingelni, hanem megvásárolni szeretné ezt a változatot, az Németországban támogatás nélkül 21 900 eurós indulóáron teheti ezt meg.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.