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
auto

Új külső, új rekord – ismét akcióban a 670 lóerős Volkswagen

A 2018-as Pikes Peak International Hill Climb után a Volkswagen Motorsport csapata vérszemet kapott, ahova csak lehetett, elvitte versenyezni az ID.R-t megmutatni a közönségnek, mire képes az ID. család tisztán elektromos technológiája. Legutóbbi szenzációs futamát követően az 500 kW (670 lóerő) teljesítményű bestia öt rekorddal a zsebében csomagtartójában több mint egy évre elvonult a kamerák elől, ám most visszatért, és diadaléhsége mit sem csillapodott. Máris kiszemelte következő prédáját, holott igazság szerint vadásznia sem kell: akárhányszor beindítja a villanymotorját, valakinek a rekordja azonnal veszélybe kerül.

Ott versenyeztek villanyautóval, ahol eddig még soha

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

És ez nem is akkora túlzás azok után, amit a Bilster Berg aszfaltján összehozott a minap. A Volkswagen mérnökei tesztelni vitték ki a 4,2 kilométer hosszú versenypályára a villanyautót, de addig-addig rótták az egyre gyorsabb köröket, míg délre az ID.R lett a pálya királya. Nem is akárhogy, több mint 9 másodperccel.

A változatosság kedvéért ezúttal nem Romain Dumas parádézott a volán mögött (bár ő is vezette aznap az autót), hanem egy másik tesztpilóta, Dieter Depping, aki 1 perc 24,206 másodperc alatt küzdötte át magát a 19 kanyaron. Ezzel egy 2016-ban felállított 1 perc 33,27 másodperces csúcsot szárnyalt túl. A háromszoros német rally-bajnokot álló ovációval fogadta a csapata a célban, ekkor tudta meg, hogy minden korábbi próbálkozásnál gyorsabb volt.

Egy rekorddal több a kirakatban, szuper, de az igazi kihívás még csak most jön. A Volkswagen azért ment a Bilster Bergre, hogy felkészítse versenyautóját az október 16-18. között megrendezésre kerülő angliai Goodwood SpeedWeek futamára, ahol már kíváncsi szemek előtt kell a legjobbnak lennie. A cél a Motor Circuit mindenkori leggyorsabb körideje, ami 1:18,217, ez Nick Padmore Lola T70 Spyder típusú autójához tartozik 2015-ből.

Jön a Volkswagen ID. R második generációja

Ahogy azt már megszokhattuk, az új rekordkísérlethez új külső dukál, a kínai dögös vörös egyenruha után most egy kicsit visszafogottabb színekben, kék-ezüst borítással pompázik az ID.R. A tervezők igyekeztek minél több díszítőelemet átültetni az ID. család jellemzőiből, a színek, a fekete tető, és a króm bevonás mind azt a cél szolgálják, hogy a versenyautó a lehető legjobban emlékeztessen a megvásárolható modellekre.

A németországi futam még egy szempontból különlegesnek számított: itt gurult együtt versenypályára legelőször az ID.R és az ID.3. Ez utóbbi az első villanyautó a gyártó MEB padlólemezén, eddig több mint 25 000 darab fogyott belőle Európában. Két nappal ezelőtt az ID. széria legújabb tagja is bemutatkozott, az ID.4 SUV, melynek globális elérhetősége jó eséllyel a legfontosabb modellé teszi a VW teljes kínálatában.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.