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 A norvég autópiacról gyakran mondják, hogy nem érdemes az eladásokból komoly következtetéseket levonni, mivel egy gazdag, de kis ország piacáról van szó, amit jelentős mértékben torzítanak a hagyományos autókat sújtó magas adók, valamint az elektromos autók támogatása. A szkeptikusokat el kell szomorítanom: a világ egyértelműen Norvégia után halad, a kérdés csupán az, hogy hány évvel vagyunk lemaradva. 2013-ban még Norvégiában is elenyésző volt a tisztán elektromos autók forgalomba helyezése, most pedig úgy tűnik, hogy egy évtizedre sem lesz szükség a teljes átálláshoz. Ezért olyan népszerűek Norvégiában a villanyautók 2020 novemberében a norvég eladások nagyobbik fele (7035 db, 56,1%) akkumulátoros, tisztán elektromos autó volt. A második helyen a tölthető hibridek állnak (2983 db), 23,8% piaci részesedéssel. A két adatot összeadva láthatjuk, hogy hajszál híján elérte a 80%-ot a tölthető autók piaci részesedése. A hibridek további 9,5%-ot hasítottak a tortából, így a hagyományos, kizárólag benzines vagy dízelmotorral hajtott járművek aránya egyre inkább marginális, 10% alatti. Akkor sem sokkal rosszabbak az adatok, ha nem csak a legutolsó hónapot, hanem az elmúlt egy évet nézzük. A 2019. december-2020. november időszakban Norvégiában 63.082 tisztán elektromos autó (52,2%), és 24.712 PHEV (20,5%) talált gazdára. Az idei évben a hagyományos autók piaca annyira kicsire zsugorodott, hogy a Hyundai úgy döntött, 2021 januárjától nem kíván több hagyományos autót értékesíteni a norvég piacon, a Honda pedig 2022-től egész Európára hasonló döntést hozott. Dritter Monat, dritter Spitzenplatz: Der vollelektrische #VWID3 aus #Zwickau ist in #Norwegen in seinem dritten Zulassungsmonat erneut auf Platz 1 gestromert. 986 #ID3 wurden im November an Kunden übergeben – damit liegt er mit 5451 #Autos in den Top 2 der Jahresstatistik. #VWID4 pic.twitter.com/gM3btxKrmG — vwsachsen_de (@vwsachsen_de) December 1, 2020 Norvégia legnépszerűbb autója már három hónapja zsinórban a Volkswagen tisztán elektromos újdonsága, az ID.3. Szeptemberben, az autó piaci bevezetésekor 1989 példányt adtak át, októberben pedig rekordot döntött a német gyártó 2475 autó forgalomba helyezésével. Novemberben a szám kissé visszaesett ugyan, 986 példányra, de még ez is elég volt az első hely megőrzéséhez a Nissan LEAF (674 db), az MG ZS EV (644 db) és az Audi e-tron (569 db) előtt. Világrekord lett az elektromos VW tesztjéből Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!