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 A Peugeot hivatalos közleményben megerősítette a francia hírportálok novemberi értesüléseit, miszerint a 3008-as divatterepjáró következő generációja tisztán elektromos hajtáslánccal is megjelenik, és az akkumulátorokat a cég franciaországi partnerei házon belül állítják elő hozzá. Az úgynevezett Automotive Cell Company (ACC), melynek alapítói az Opel, valamint a Total energetikai óriáshoz tartozó Saft, az észak-franciaországi Douvrinban kezdi meg hamarosan akkugyárának építését. Az üzem várhatóan 2023-tól állítja elő az energiatároló alkatrészeket a PSA Csoport villanyautó számára, jelentősen csökkentve azok szállításának idejét, költségeit és környezeti hatásait. A Csoport jelenleg a kínai BYD-től és a Great Wall Motors hálózatától szerzi be az akkukat. Vadiúj alapokra teszik a teljesen elektromos Peugeot 3008-at A legelső modell, mely a francia cellákat használja, a Peugeot e-3008 lesz, de minden olyan típusba itt készülnek az aksik, amely a PSA az EMP2 platformja alapján fejlesztett, vadonatúj elektromos padlólemezére, az eVMP-re épül. Az ACC kifejezetten ehhez a műszaki architektúrához fejleszti és méretezi a cellákat. Az autógyártó konszern új generációs elektromos modelljeiben 60-100 kWh kapacitású akkucsomagok kapnak majd helyet, amelyek így 400-650 kilométeres hatótávolságot nyújtanak vásárlóiknak. Peugeot e-2008 A lítium-ion aksik a hagyományos nikkel-mangán-kobalt katódkémiát alkalmazzák majd, de a Peugeot ígéretei szerint megnövelt energiasűrűséggel és élettartammal fognak rendelkezni, a csökkentett kobalttartalomnak köszönhetően pedig olcsóbbak is lesznek. A technológia 2021-re kapja meg a hatósági engedélyeket, ezt követően kezdődik a gyártás előkészítése. Ki találja ki, hogy melyik modell töltőcsatlakozója van a képen? Itt a megoldás. Még a douvrini gyár beindítása előtt megépül egy kísérleti gyártósor a délnyugat-franciaországi Nersac városában (ami jelenleg a Saft gyártóbázisa), ahol az ACC akkumulátorainak gyártástechnológiáját alakítják ki. Ez kerül be aztán Douvrinba, ahol kezdetben évi 8 GWh kapacitás előállításával számolnak, amit terveik szerint rövid időn belül megháromszoroznak. Évente nagyságrendileg 300 ezer darab villanyautóhoz elegendő akkumulátor-csomagot szerelhetnek össze a gyár alkalmazottai, mely fontos szerepet játszik a Peugeot azon stratégiai célkitűzésében, hogy 2025-től minden modellcsaládját teljes mértékben villamosítsa. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!