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 Az EQS világpremierjével egy nagyon fontos új korszak kezdődött meg a Mercedes-Benznél. Részben azért, mert így már tisztán elektromos változata is van a modellpalettájának csúcsmodelljét, zászlóshajóját képviselő S osztályból, másrészt pedig mert ez az újdonság valójában nem is egy elektromos változat, hanem a márka legelső valódi villanyautója. Aki jelenleg háromágú csillaggal fémjelzett tisztán elektromos autót szeretne vásárolni, az egy három tagból álló választékkal találja szemben magát: rendelheti az EQC sportterepjárót, a kompakt EQA crossovert, valamint az EQV kisbuszt. Mindhármukban közös azonban, hogy a belsőégésű autókhoz tervezett padlólemezekre épülnek, ami nem elhanyagolható megkötésekkel jár a hajtáslánc tudását, és a jármű dimenzióit illetően. Az EQS az első Merci, mely szakít ezzel a megközelítéssel. Mercedes EQS 580 4MATIC A ma bemutatott luxusautó egy úgynevezett EVA platformra került, ami hamarosan az EQS SUV-változatában, valamint az EQE limuzinban és szabadidő-autóban is gyártásba megy. Ebből már nem nehéz rájönni, hogy az EVA a Mercedes nagy villanyautóihoz készült, a kompakt és közepes méretű tisztán elektromos modellekhez 2025 után tervez dedikált villanyos padlólemezt (MMA) bevezetni a cég. Magáról az EVA platformról annyit árult el a Mercedes, hogy egy teljes mértékben skálázható rendszer, ennek megfelelően a hajtáslánc is különböző méretű és teljesítményű akkumulátorokat és villanymotorokat képes befogadni. A műszaki paraméterek a gyártó már korábban felfedte: eleinte két változat lesz kapható a villanyautóból, az EQS 450+ és az EQS 580 4MATIC. Mercedes-Benz EQS: 200 kW-os töltés jár a 770 km hatótávhoz Az EQS 450+ hátsókerék-meghajtással mozog, villanymotorja 245 kW leadására képes 568 Nm maximális azonnali nyomatékkal. Álló helyzetből 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és egészen 210 km/h-ig pörgethető a sebességmérő, ahol az elektronika korlátjaiba ütközik. Az EQS 580 4MATIC ezzel szemben összkerék-hajtású, a két villanymotor teljesítménye együttesen 385 kW, 855 Nm csúcsnyomatékkal. A 0-100 km/h-s sprint neki csupán 4,3 másodpercébe telik, a végsebesség azonban itt sem megy 210 km/h fölé. Később érkezik egy sportosabb, 560 kW erejű változat is. Mindkét típus a Mercedes nagyobb akkujával érkezik, melynek nettó kapacitása 107,8 kWh. A feltöltéshez alapfelszereltségként egy 11 kW-os fedélzeti töltő jár, opcionálisan ez 22 kW-ra bővíthető. A 400 V-os rendszerrel DC hálózaton 200 kW a plafon, amely 15 perc töltéssel 280-300 kilométerre elegendő elektromosságot juttat vissza az aksiba. A megfelelő töltőállomásokon ráadásul el sem kell indítani a folyamatot, mivel a Plug&Charge funkció ezt automatikusan megteszi csatlakoztatáskor. A Mercedes me Charge szolgáltatáson keresztül a gyártó minden vásárlója egy éven keresztül ingyenesen használhatja az IONITY töltőhálózatot. A Mercedes EQS-hez később kisebb akkumulátor is kérhető lesz, ez 12 helyett 10 modulból épül fel, és nettó kapacitása 90 kWh. A várható maximális hatótávolság ez esetben 640 km lesz – a nagyobb aksiból ideális esetben, a kisebb teljesítményű típussal 770 km is kihozható a WLTP szerint. Az utazások során a Navigation with Electric Intelligence segíti a sofőrt: a navigáció számításba veszi a töltőállomások helyét, a töltés várható idejét, a vezetési stílust, az időjárást, és a topográfiát is, valamint arról is információt ad, hogy visszatérhetünk-e kiinduló helyünkre töltés nélkül. A mai bemutató legnagyobb újdonsága a dizájn, hiszen az autó külső megjelenése az egyetlen, amiről az elmúlt hetekben nem rántotta le a leplet a Mercedes. Az valószínűleg mindenkinek feltűnik, hogy a végleges EQS sok tekintetben hasonlít a 2019-es Vision EQS koncepcióra, de onnan egy sokkal elegánsabb, kifinomultabb irányba indultak el a tervezők. A 5216 mm hosszú, 1926 mm széles, és 1512 mm magas jármű sziluettje egyetlen kupészerű ív, amelyre a tervezők egyetlen vonalként lebukó one-bow dizájnként hivatkoznak. A tengelytáv 3210 mm, azaz 106 mm-rel nagyobb, mint a hagyományos S osztályé. A dizájn kialakítása során az egyik legfontosabb szempont az aerodinamika volt: az EQS a világ legáramvonalasabb sorozatgyártott autója. Légellenállási tényezője mindössze 0,20, ami az új generációs, magasabb energiasűrűségű akkucellák mellett nagyban közrejátszik a tekintélyes hatótávban. Az előretolt A oszlop és a hátsó C oszlop között hatalmas hely kínálkozik az utasok számára. A Mercedes elmondása szerint egyetlen elektromos luxusautó sem kínál akkora tágasságot, amit az EQS. A csomagtér 610 litert kínál, illetve 1770-et, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A motorháztető alatt számos más villanyautóval ellentétben nem találunk csomagteret (frunkot), ide került ugyanis a HEPA szűrő. Ahhoz, hogy az utastér levegőjét 99,96%-ban meg tudja tisztítani, egy jókora szűrőre van szüksége az autónak – magyarázta a Mercedes-EQ igazgatója. A villanyautó fontosabb jellemzői közé tartozik a MBUX Hyperscreen, amit már szintén bemutattunk korábban. Ez egy hatalmas méretű, opcionálisan az egész műszerfalon végignyúló érintőkijelző, amely magasan személyre szabható, úgynevezett zero layer felületet tár a felhasználók elé. Az autó rendszere OTA frissítéssel folyamatosan új funkciókkal gazdagodhat. Ilyen új funkció lehet például a hátsó kerekek kormányzása, ami alapvetően is lehetséges 4,5 fokban, de ez akár 10 fokra is feltornázható, ami 10,9 méteres fordulókört eredményez – nem rossz egy több mint 5 méter hosszú autónál. Egészen bámulatos utastérrel jön a Mercedes EQS A kényelmi funkciók közé tartozik az automatikus komfort ajtó, amely érzékeli a tulajdonos közeledtét, és először a kilincseket tárja ki, majd pedig az ajtókat is automatikusan kinyitja előtte. A kijelző megérintésével a hátsó ajtókat is ki lehet nyitni. A Mercedes a jelenleg elérhető legfejlettebb, 3-as szintű önvezetést ígér a DRIVE PILOT rendszerrel, amely 2022 első felétől bizonyos forgalmi szituációkban már a kormány szorongatását sem igényli. Az INTELLIGENT PARK PILOT azok számára jelent majd nagy segítséget, akik nem szeretnek parkolni, ezt az EQS önállóan meg tudja majd oldani. Az értékesítés júniusban kezdődik, árakat valószínűleg ekkortájt jelent be a Mercedes-Benz, ám azt egyelőre nem tudni, mikor indul az EQS kiszállítása Európában. This slideshow requires JavaScript. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!