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 A hét elején végre megjelent a 2021-es elektromos autó állami támogatás pályázat kiírása, amely tartogatott néhány meglepetést. A korábbi pletykáknak megfelelően 12 millió forintra emelkedett az alsó sáv, amelyben 2,5 millió forint a támogatás összege, és háromszorosra, azaz 1,5 millióra növekedett a felső sávban igénybe vehető támogatás is, itt azonban maradt a 15 milliós felső határ. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre is összeszedtük már a válaszokat. A pályázati kiírás három komolyabb meglepetést is tartogatott: magasabb sávok (14, illetve 17 millió Ft) vonatkoznak a 7 vagy több üléses autókra, cégek és vállalkozások nem pályázhatnak a most megjelent kiírás szerint, nem elég a lelkesedés, konkrét megrendelésre van szükség a pályázat benyújtásához. Az új Citroën ë-C4 a villanyautó-pályázat favoritja lehet Olvasóink bizonyára lelkesen bújják a kínálatot és próbálják megtalálni az ideális elektromos autót. Ebben próbálunk segíteni az alábbi táblázattal, amelyben összeszedtük a pályázatra jogosult, Magyarországon jelenleg kapható típusokat, azok felszereltségi szintjeit, és feltüntettük a kedvezményes árakat, valamint az akku nettó kapacitását (egyes gyártók a bruttó kapacitással hirdetik modelljeiket, amely megnehezíti az összehasonlítást), sőt, még a WLTP mérési ciklus szerint megadott hatótáv is belefért a táblázatba. Az árak összegyűjtésénél a cégek honlapján elérhető árlistákat, ahol ilyen nem volt, ott a konfigurátort vettük alapul. Ahol az árlista vagy a konfigurátor tartalmazott ilyet, a kedvezményeket is figyelembe vettük. Arra sajnos nincs lehetőségünk, hogy minden kereskedésbe ellátogassunk személyesen alkudozni, így előfordulhat, hogy néhány modell vagy felszereltségi szint kimaradt a táblázatból, esetleg egyes típusoknál személyesen kedvezőbb árat lehet kialkudni. Megérkezett a Nissan állami támogatásos ajánlata Egyes márkák már reagáltak az állami támogatásra, így esetükben biztosnak tekinthető a kedvezményes ár, mások honlapján még a 2020-as támogatás szerinti árlistát találtuk meg. Utóbbi esetben a feltüntetett árakat átszámítottuk a jelenlegi viszonyokra (azaz a támogatás nélkül 11-12 milliós autók árát 2 millióval, a 12-15 sávba eső modellek támogatott árát pedig 1 millió forinttal csökkentettük). Néhány típus kedvezményes ára csak egy hajszállal lépi túl a 12 milliós árat, ezek esetében a 1,5 milliós támogatással számoltunk. Persze itt is elképzelhető, hogy egy 50 ezer forintos alku után elérhető az 1 millióval nagyobb támogatás. Egyes gyártók eltérő árat adnak meg a készleten lévő és a gyártásból rendelhető modellekre. Ilyenkor mindig a kedvezőbb (általában a készletes) árral számoltunk. A készletek kimerülése esetén tehát előfordulhat, hogy már csak gyártásból, valamivel magasabb áron érhető el az adott típus. Jó böngészést kívánunk az árakhoz, a táblázat alatt megtalálhatjátok egyes modellek tesztjét is. Figyelem: a táblázat kereséssel szűkíthető, a fejlécre kattintva bármelyik szempont alapján sorba rendezhető. A teljes lista a táblázat alján lévő linkre kattintva bontható ki. Gyakori kérdések a 2021-es elektromos autó vásárlási pályázatról Villanyautó teszt: BMW iX3 Villanyautó teszt: Citroën ë-C4 Villanyautó teszt: Dacia Spring Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense Villanyautó teszt: Honda e Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh) Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric második kör Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app Villanyautó teszt: Kia e-Soul 64 kWh Villanyautó teszt: Mazda MX-30 Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE Villanyautó teszt: Nissan Leaf e+ 62 kWh Villanyautó teszt: Opel Corsa-e Villanyautó teszt: Opel Mokka-e Villanyautó teszt: Peugeot e-208 Villanyautó teszt: Peugeot e-2008 Villámteszt: Škoda Enyaq iV Villanyautó teszt: Tesla Model 3 SR+ (facelift) Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!