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
auto

Hétfőtől hetedszer nyújthatók be a pályázatok Pedelec vásárlásra

egyéb

Hétfőtől, azaz 2021 június 7., reggel 8 órától péntek délutánig ismét benyújtható a pedelec-pályázat, amin keresztül magánszemélyek elektromos kerékpár vásárlásához igényelhetnek állami támogatást.

A programmal a kormány a munkába járást szeretné támogatni, ezért kizárólag magánszemélyek pályázhatnak, akiktől elvárás a magyarországi lakóhely és a legalább 3 hónapos munkaviszony. Személyenként maximum egy kerékpárra igényelhető támogatás.

A kerékpárnak meg kell felelni az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak és a következő műszaki követelményeknek. Kizárólag 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményre képes elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, legalább 44-es vázméretű vagy legalább 26” (összecsukható kerékpár esetén legalább 16”) kerékméretű kerékpárokra lehet igényelni támogatást, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű̋ sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné́ a 25 km/h sebességet, a motor leáll. A kerékpár maximális tömege 30 kg, a külső gumi maximális szélessége 60 mm, a kerékpáron nem lehet gázkar, illetve az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot.

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

Bukósisak és jogosítvány kell az elektromos kerékpárra?

A támogatás maximális mértéke a pedálszenzoros rásegítésű kerékpárok esetében a vételár 50 százaléka, de legfeljebb 90 ezer forint, a nyomatékszenzoros kerékpárok esetében szintén az ár fele, de legfeljebb 150 ezer forint.

Az IFKA honlapjára feltöltött döntési listák alapján úgy tűnik, hogy a pályázók többsége a 90.000 Ft-os támogatást célozza meg, azaz a pályázók inkább az olcsóbban megvásárolható pedálszenzoros kerékpárokat preferálják.

A pályázat 2020 végén indult és az első két pályázati időszak alapján úgy tűnt, hogy a tervezett egy évnél előbb kimerül a keret. A harmadik hónaptól azonban csökkent a pályázat iránti érdeklődés, így ha ez a trend folytatódik, akkor ki fog tartani a keret az idén novemberre tervezett utolsó fordulóig.

Áprilistól egyszerűbb lett a pályázatok elszámolási folyamata, így a pályázáshoz már nem szükséges benyújtani és megkötni sem az adásvételi szerződést. Csökkentek az adminisztrációs terhek, ennek köszönhetően jelentősen rövidült az ügyintézés ideje és felgyorsult a támogatások kifizetése is.

Címlapkép: pxfuel.com

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.