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
auto

Az év elején alakult Stellantis csoport elektromobilitási törekvéseihez kevés lehet a korábbi PSA csoport jelenleg építés alatt álló, egyenként 24 GWh/év gyártási kapacitással rendelkező akkumulátor gyára Franciaországban és Németországban, így egyáltalán nem volna meglepő, ha igaznak bizonyulnának a Bloomberg által megszellőztetett pletykák egy újabb akku üzem építéséről.

A FIAT torinói üzeme

A hírek szerint a múlt héten Rómában megbeszélést folytatott Giancarlo Giorgetti, Olaszország gazdaságfejlesztési minisztere, John Elkann, a Stellantis elnöke, valamint Carlos Tavares, a cég vezérigazgatója. A tárgyalás fő témája Olaszország elektromobilitásának jövője volt. A lap információ szerint Giorgetti biztosítékot kért a Stellantistól, hogy Olaszország továbbra is az egyik fő ország, ahol a vállalat járművek gyártását tervezi, ezen kívül érdeklődött a cég akkumulátorgyártással kapcsolatos beruházási terveiről a Mirafiori üzemben, amely a Fiat legfontosabb telephelye Torinóban.

Akkuhiánnyal küzd a Fiat 500

A Stellantis szóvivői és a miniszter egyelőre nem kívánt nyilatkozni, arra hivatkoztak, hogy a megbeszélések még korai stádiumban vannak. Egyelőre nem született végleges döntés, és a cég dönthet úgy, hogy máshol fektet be akkumulátorgyártásba. Az autógyártó július 8-ra ígér tájékoztatót az elektromos járművekkel kapcsolatos stratégiájáról.

A Stellantis csoport nem az egyetlen autógyártó, amely saját akkumulátorgyártó kapacitás kiépítésébe fektet, tegnap számoltunk be a Nissan hasonló beruházásáról, ahol hamarosan évente 900.000 elektromos autó számára készülnek majd akkumulátorok.

Két új akkugyárat épít a Nissan és az Envision AESC

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.