A Stellantis autógyártó csoportnál ismételten kiteljesedett egy zéró emissziós kisteherautó-trió: az, amit az Opelnél Vivaro-e Hydrogen, a Peugeot-nál pedig e-Expert Hydrogen néven ismerünk, a Citroën márkajelzése alatt ë-Jumpy Hydrogen típusjelzéssel kerül bevezetésre a kínálatba. Az egykori PSA Csoport tagjai egyetértenek abban, hogy a városi és elővárosi áruszállítás számára az akkumulátoros elektromos meghajtás az ideális megoldás, akadnak azonban olyan vállalkozások – a Citroën szerint a cégek körülbelül 8%-a –, amelyeknél a furgonok akár 300 kilométernél is többet mehetnek egyszerre, vagy nincs idejük feltölteni az akkumulátort. Nekik készülnek az üzemanyagcellás járművek, melyek az autógyártók szerint egy, a kisteherautó-szegmensben már minden létező igény kielégítésére alkalmas portfólió részeként várják a megrendeléseket. A műszaki adatokat az unokatestvéreknél már alaposan megismerhettük. A Citroën ë-Jumpy Hydrogen a tisztán elektromos ë-Jumpy hidrogénessé alakított változata, amely megőrizte a 100 kW teljesítményű villanymotort, ám elhagyta az 50, illetve a 75 kWh-s akkucsomagot. Helyette három, 700 bar nyomású hidrogéntartály fekszik a gyomrában, amellyel az autó hatótávolsága akár 400 km fölé is ugorhat. A hidrogénes hajtástechnológia legnagyobb előnye, hogy a töltőállomásra csatlakoztatva mindössze három perc alatt újratölthetők a tartályok, de ez természetesen nem foglalja magában azt az időt, amit az egyelőre meglehetősen ritkán telepített hidrogénkút felkeresésével, az állomáson való várakozással, vagy a fizetéssel töltünk. A járműn egyébként két töltőcsatlakozó is található, hiszen a hidrogéntartályok mellett a 10,5 kWh-s akkumulátor is feltölthető a hálózatról, és akár 50 tisztán elektromos, hidrogénégetés nélküli kilométer levezetésére használható. Az ë-Jumpy Hydrogen csomagtérben és teherbírásban ugyanazt tudja, mint az ë-Jumpy, de csak két méretváltozatban (M és XL) lesz kapható. Az ára egyelőre nem ismert, az első kiszállítás az ügyfeleknek idén ősszel történik. Hamarosan a Citroën haszongépjármű-kínálatának valamennyi tagja elérhető lesz elektromos változatban. Az ë-Jumpy mellett az ë-Berlingo, az ë-Jumper, és a My Ami Cargo biztosítja a szabad behajtást a légszennyezéssel küzdő városokba. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!