FRISSÍTÉS: Az amerikai közlekedésbiztonsági szerv, az NHTSA oldalán megjelent hivatalos tájékoztatás szerint a szoftverfrissítéshez be kell fáradni a márkaszervízbe. A tulajdonosokat a cég levélben értesíti. A visszahívás érinti az azaonos hajtáslánccal készülő Taycan Cross Turismo és Audi e-tron GT modelleket is.
Az összes eddig eladott Taycant érintő globális visszahívásra készül a Porsche – tudta meg a témát ismerő forrásától az amerikai Bloomberg. Taycan tulajdonosok beszámolója szerint előfordul, hogy minden különösebb előjel vagy hibaüzenet nélkül, menet közben teljesen elmegy az autó hajtása.
A problémát már az Egyesült Államok közlekedési felügyelete, az NHTSA is vizsgálja. A kiszivárgott információk szerint a gondot a 12 voltos aksi okozhatja, ami ha lemerül, akkor az autó minden előjel nélkül teljesen lekapcsol. A hatóság kilenc esetet vizsgál, ebből hat alkalommal a deaktivált elektromos rendszert nem lehetett újra használatba venni. Ebből a műszaki hibából eredően baleset ugyan még nem történt, de az autó ezután már nem indítható újra. Arról egyelőre nincsen információ, hogy a visszahívás keretében esedékes szoftverfrissítést szervizben vagy over-the-air (OTA) fogja-e megkapni az autó.
A Taycan esetében ez lehet az első visszahívás, de mivel a technológián az Audi e-tron GT-vel is osztozik, elképzelhető, hogy a szoftverfrissítés azok első példányait is érintheti majd. Mint ahogy arról korábban már beszámoltunk, a közelmúltban a kínai hatóságok kötelezték visszahívásra a Teslát az Autopilot működése miatt. Az amerikai autógyártó napokon belül egy távolról telepített frissítéssel tett eleget a kötelezettségének.