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 Északi szomszédunk, Szlovákia fővárosának közlekedési vállalata, a DPB, úgy döntött, hogy mintegy 20 darab hidrogén üzemű autóbuszt vásárolnak a közeljövőben, amelyhez a pályázatot már 2021 augusztusában meghirdethetik. A maximum 12 méter hosszú tüzelőanyagcellás járművek már 2022-2023 évfordulóján forgalomba állhatnak. A vállalat abban bízik, hogy a kísérleti program elindulása további városokat is inspirálni fog, hogy helyi károsanyag kibocsátástól mentes buszokat vásároljanak, így talán fokozatosan csökkenhet a hidrogén ára is. Szlovákia a tiszta közlekedést is támogatja a helyreállítási alapból A másik fő probléma ugyanis (amellett, hogy egyelőre nincs Pozsonyban hidrogéntöltő-állomás) a járművek a magas beszerzési és üzemeltetési költsége. Martin Rybanský, a DPB igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy egy hidrogénbusz megvásárlása és üzemeltetése háromszor drágább, mint egy dízel busz költségei. A magas költségek ellenére azért tervezik a hidrogén üzemű buszok vásárlását, mert a szlovák kormány elkötelezett az emissziócsökkentés irányába, amelyben a pozsonyi közlekedési vállalat erős partner szeretne lenni. A finanszírozáshoz azonban támogatási programok létrehozására van szükség. Pozsonyban működik Kelet-Európa első akkumulátorral támogatott villámtöltője A megvásárolni tervezett buszok hatótávja kb. 350 km, amely alig több, mint a mai tisztán elektromos, akkumulátoros buszok hatótávja, melyek beszerzési költsége szintén magasabb, mint a hagyományos járműveké, az üzemeltetési költségük azonban harmada. Mivel egy Budapest méretű városban egy busz napi futása ritkán haladja meg a 200 kilométert, éjszakai feltöltés esetén a hidrogénnel hajtott járművek egyetlen pozitív tulajdonsága, a gyors utántöltés sem jelent valódi gyakorlati előnyt. Címlapkép: DPB Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!