Indul a 7 üléses családi Mercedes EQB gyártása

A múlt héten kezdődött Müncheni Autószalonon mutatta be a Mercedes-Benz az EQB modell sorozatgyártásra kész változatát. A hagyományos hajtásrendszerrel GLB néven kapható SUV tisztán elektromos változatának kategóriatársai például a Ford Mustang Mach-E és Audi Q4 e-tron, azonban 7 üléssel már csak a Tesla Model Y tekinthető versenytársnak, mivel a többi gyártó, ha kínál is 5-nél több üléssel villanyautót, azok általában valamilyen kisteherautóra épülnek.

Az EQB sorozatgyártásának bejelentését így kommentálta Gorden Wagener, a Daimler csoport tervezési igazgatója: „Az új EQB-vel egy ikonikus elektromos SUV-t terveztünk, amely magában hordozza terepjáróink szögletes formavilágát, de a jövőbe vetíti azokat. Figyelemre méltó sziluettje olyan futurisztikus elemekkel ötvöződik, mint a fekete első panel, amely megteremti a jármű rendkívüli megjelenését.”

Az EQB méreteit tekintve valamivel nagyobb, mint egy Y modell. Az autó hosszúsága 4684 mm, szélessége 1843 mm, magassága 1667 mm. A 2829 mm hosszú tengelytávját szintén az alapokat adó GLB-től örökölte. Amennyiben csak a két első ülésen utaznak, a csomagtér hatalmas, 1710 literes. Az alapfelszereltségben kínált öt üléssel is méretes, 495 literes a csomagtér. A második sor üléseinek háttámlái már az alapváltozatban is több fokozatban állíthatók, opcionálisan pedig 140 milliméterrel tologathatók is, így a csomagtér akár 190 literrel megnövelhető. A szintén opcionális hétszemélyes verzió utolsó sorában akár 1,65 méter magas felnőttek is utazhatnak, de természetesen gyerekülések is elhelyezhetők. Gyári fotót egyelőre nem tettek közzé a 3. sorról.

Az EQB először kétmotoros, összkerekes hajtáslánccal jelenik meg, ez lesz az EQB 300 4MATIC változat, 215 kW csúcsteljesítménnyel és 520 Nm maximális forgatónyomatékkal. A végsebesség 160 km/h-ban korlátozott, a 100-as sprintet 6,2 másodperc alatt futja. Később elérhető lesz elsőkerekes változatban is. A motorok energiaellátásáról az EQA modellből már ismert 66,5 kWh akkumulátor gondoskodik, 100 kW maximális DC töltési teljesítménnyel, amely 32 perces 80%-ra töltési időt jelent. Negyed óra alatt körülbelül 140 km extra hatótáv nyerhető. Az AC fedélzeti töltő 11 kW-os 3 fázisú egység, így az üres akkumulátor 3×16 A energiaforrás esetén 5 óra 45 perc alatt teljesen feltölthető. A WLTP mérési ciklus szerint a hatótáv 419 km, de a valósághoz közelebb álló EPA szabvány is több mint 350 kilométert ígér.

A modell különös érdekessége, hogy Kína mellett Magyarországon, Kecskeméten kezdődik meg hamarosan a sorozatgyártása. A hazai vonatkozásnak köszönhetően nekünk nem is volt szükség az első személyes benyomások megszerzéséhez külföldre menni, Tiborral az országjáró e-Soul túrán és a 8 éves Nissan LEAF tesztjén egyaránt összefutottunk egy-egy EQB-vel, melyeket a kecskeméti gyár alkalmazottai vittek közúti tesztelésre. A rövid randevú alapján nagyon ígéretesnek tartjuk a modellt. Tibornak az EQA tesztet követően az autó első része már ismerős volt, a tágas hátsó pedig igazi családi autóvá teszi a Mercedes újdonságát. Az EQB ára egyelőre nem ismert.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.