Úgy látszik a Teslánál nem várnak túl sokáig, hogy a zászlóshajó Model S/X újításait átültessék az olcsóbb típusokba is. A Ryzen processzorok után most a Model S Plaid változatában debütált új 12 voltos lítium aksin van a sor. AMD hardver érkezik az olcsóbb Teslákba is 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 Sok problémát előznek meg Vicces, de a modern villanyautók egyik Achilles sarka a régi, jól bevált, 12 voltos savas ólom akkumulátor amiről a fedélzeti elektronika működik. Írtunk erről a múltkoriban részletesen, aki lemaradt, az itt pótolhatja be. Savas ólom akku egy villanyautóban? A frissített Model S és X egyik újítása volt, hogy a hagyományos kis aksi helyett egy új, saját tervezésű és gyártású, CATL cellákkal szerelt lítium-ion akku került beépítésre. Ezt, a várakozások szerint nem kell majd pár év után cserélni, és nem fog szinte minden előjel nélkül meghalni, hanem gyakorlatilag az autó élettartama végéig kitart. The Model Y produced by Giga Shanghai is equipped with a 16V lithium battery, which replaces the traditional 12V lead-acid battery, just like Model S Plaid! — Chris Zheng (@ChrisZheng001) November 26, 2021 Az új aksi nem csak korszerűbb és tartósabb, de jóval kisebb és könnyebb is, mint matuzsálem elődje. Az elérhető adatok szerint, minden kiegészítő tartószerkezettel együtt, a savas ólom akkumulátor 14,2 kilogrammot nyomott, míg az új megoldás mindössze 1,8 kg. Bár a kínai hírforrás csak a most frissen átadott Model Y Performance kapcsán osztotta meg az információt, nem valószínű, hogy a frissítés ne érintené a teljes Model 3/Y vonalat. Mint mindig, amíg van raktáron korábbi alkatrész, vegyesen jönnek majd ki az autók a gyárból, és amíg ez így van, addig hivatalos megerősítésre se számítsunk a Teslától. Az eredeti tweetben egyébként 16 voltos akkumulátorról beszélnek, a félreértés valószínűleg abból adódik, hogy teljesen feltöltve a 4 cella feszültsége a 16 voltot is elérheti, de természetesen a 12 voltos rendszerek nem kapnak felesleges túlfeszültséget. A kis Teslák is megkaphatják a 12 voltos lítium aksit Tesla hagyományos akku nélkül 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!