OTA frissítéssel érkezik a Volkswagen ID család legújabb szoftvercsomagja

Gyorsabb töltéssel, automatikus sávváltással, a szokásainkat megtanuló parkolássegítő funkcióval érkezik a Volkswagen ID család legújabb, 3.0 szoftver verziója, melyet ingyenes OTA (over-the-air) szoftverfrissítéssel kaphatnak meg az elektromos járművek. A Volkswagen-csoport bejelentette az ID modellcsalád 3.0 szoftver verzióját.

Az új verzió új funkciókat és fejlesztéseket egyaránt tartalmaz. 135 kW-ra növekszik egyes modellek maximális töltési teljesítménye, valamint új vezetéstámogató funkciók is megtalálhatók a legfontosabb újdonságok között.

Az automatikus sávváltást is támogatja az opcionális Travel Assist funkció, amely automatikusan a sáv közepén tartja a járművet és képes alkalmazkodni a felhasználó vezetési stílusához. A funkció a járművezető elvárásainak megfelelően húzódik balra vagy jobbra. Nem csak tartani képes a beállított sebességhatárt, hanem a sebességkorlátozásokhoz és útviszonyokhoz is tudja hangolni azt, és persze az előttünk haladó járműtől való távolság is beállítható.

A rendszer automatikus sávváltásra is képes autópályán 90 km/h feletti sebesség esetén, amelyhez a környező forgalmat a jármű érzékelőivel figyeli. A sávváltás irányjelzéssel kezdeményezhető. Az önműködő sávváltás előfeltétele, hogy a jármű érzékelői ne észleljenek semmilyen akadályt a környezetben és a kapacitív kormánykerék érzékelje a vezető kezeit. A feltételek fennállása esetén a jármű automatikusan a kívánt sávba kormányozza magát. A járművezető természetesen bármikor beavatkozhat és átveheti az irányítást.

Új információk jelennek meg az Augmented Realty Head-up Display, azaz a kiterjesztett valóság alapú, a szélvédőre vetítő rendszerben is, amely a látómezőben jeleníti meg a sávváltásra, a körforgalmakra és a navigációs rendszerben beállított célpontra vonatkozó fontosabb információkat. A sávváltási javaslatokhoz az ID.Light rendszert, azaz a szélvédő és a műszerfal között megjelenő fénysávot is használja a rendszer.

Az utakon lévő autóktól névtelenül begyűjtött adatok alapján az új Travel Assist olyan utakon is képes lesz segíteni a járművezetőt, ahol nincs felfestve a két forgalmi sáv. Ilyenkor a jármű az érzékelt sávhatárhoz igazodik, azaz középső terelővonal nélküli országúton is képes a sávtartásra.

Memória funkciót kap a parkolássegítő, így az autó akár öt parkolási manővert is képes megtanulni, hogy később önállóan megismételhesse azokat. A Park Assist Plus funkció önműködően képes megkeresni a megfelelő parkolóhelyet és végrehajtani a parkolási manővert. A maximális sebesség párhuzamos parkoláskor 40 km/h, merőlegesen parkolva pedig 20 km/h. A parkolássegítő rendszer igény esetén autonóm parkolásra is képes az érzékelők segítségével, ezzel segítve a járművezetőt egy megkezdett parkolási manőver befejezésében.

Az új verzió tökéletesíti a hangvezérlést is, amely a kormánykerék megérintésével, vagy a Hello ID hangutasítással aktiválható. A rendszer nem csak a járművezető, de az utas utasításait is képes figyelembe venni és ennek megfelelően módosítani például a kétzónás légkondicionáló beállításait.

„Az új ID. Software 3.0 egy a teljes ID családot érintő frissítés. A funkcionalitás új szintjére emeli járműveinket, mivel gyorsabb, további csatlakoztatott funkciókat kínál és ügyfélközpontúbb lett” – mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.