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
auto

Fejlesztik a magyar Ionity töltők mérési rendszerét

elektromosautó-töltés

Hiteles DC mérőeszközökkel szerelik fel az Ionity töltőoszlopokat Magyarországon. Jelenleg Kajászón folyamatban van a munka, a jövő héten pedig a Bábolna és Balatonkeresztúr térségében található töltőállomások is sorra kerülnek. A munkavégzés idején nem minden töltőoszlop lesz használható, így aki Ionity töltést tervez, érdemes ránéznie az applikációra az érkezés előtt.

A legtöbb elektromosautó-töltőoszlopon jelenleg az AC oldalon, azaz az AC-DC konverzió előtt mérik a felhasznált energiát, így ahol kWh alapú a számlázás, az átalakítás veszteségét is az autósok fizetik ki. A hiteles DC oldali mérés megvalósításával a szolgáltatóknak lehetősége lesz az autó akkumulátorába valóban betöltött energia számlázására. A konverzió vesztesége jellemzően 5-10% közötti.

Hazánkban egyelőre nem várható változás a számlázásban, mivel a jogszabály szerint nem az autóba töltött energia, hanem a töltéshez felhasznált energia mennyiségét kell kiszámlázniuk a szolgáltatóknak. Németországban azonban már megalkották az úgynevezett Eichrecht kalibrálási törvényt, melynek célja az energia átlátható mérése és számlázása az elektromos autók töltőállomásain.

Áttörés az elektromos autó töltés hiteles mérésében

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.