149 darab Bluebus 5SE típusú elektromos meghajtású autóbuszt kivontak ideiglenesen a forgalomból Párizsban, miután egyelőre ismeretlen okokból egy hónapon belül két példány is kigyulladt a francia főváros utcáin. Az első tűzeset április 4-én történt a 86-os vonalon, a beszámolók szerint kilométerekről látni lehetett a járműből felszálló füstöt. Senki sem sérült meg, de a busz teljesen kiégett. Kísértetiesen hasonló eset történt április 29-én a reggeli órákban, amikor a 71-es vonalon, a Francia Nemzeti Könyvtár mellett gyulladt ki egy elektromos busz. A sofőr azonnal evakuálta az utasokat, így személyi sérülés szerencsére ezúttal sem történt. 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 A két incidensben az a közös, hogy mindkét eseteben a Bolloré márka Bluebus 5SE típusú járműve kapott lángra, ezért a párizsi tömegközlekedést üzemeltető RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) úgy döntött, hogy kivonja a forgalomból a típust, amíg nincs hivatalos eredménye a tűz okát vizsgáló nyomozásnak. A RATP hangsúlyozza, hogy 2016 óta üzemeltet elektromos buszokat, ez idáig komolyabb incidens nélkül. pic.twitter.com/s0JtT573NP — Jérôme Coumet (@jerome_coumet) April 29, 2022 A Bolloré csoporthoz tartozó BluSolutions jelenleg a szilárdtest-akkumulátorok egyik úttörője, a Bluebus típusjelzésű elektromos autóbuszokban is egy olyan lítium-metál-polimer (LMP) kémia található, amely teljesen szilárd, azaz nem tartalmaz folyékony elektrolitot. A technológia egyik legnagyobb előnye a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz képest, hogy folyékony elektrolit híján szivárogni sem tud egy balesetnél, így elméletileg megszűnik a tűz- és robbanásveszély is, biztonságosabb akkumulátorokat eredményezve. Így működik a BlueSolutions szilárdtest akkuja Információink szerint a Bluebus 5SE ugyanazt a 441 kWh-s BlueSolutions szilárdtest-akkumulátort használja, amellyel a Mercedes-Benz az eCitaro G járműveit gyártja, és amelyeket Németországban még 2021 tavaszán egy időre kivontak a forgalomból az akkumulátor egy potenciális szigetelési hibája miatt. Baj van a Mercedes szilárdtest akkumulátoros buszaival A BlueSolutions szilárdtest-akkumulátorának működéséről, és arról, hogy ez a technológia miért nem az, amire sokan várnak, itt és itt írtunk részletesebben, itt pedig egy interjú olvasható a vállalat ügyvezető igazgatójával. Címlapkép forrása: Youtube/Goulax_spotter Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!