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 A pletyka már majd’ egy éves, most viszont hivatalos forrásból erősítették meg. Pengék lesznek a Teslák is A BYD itthon elsősorban talán elektromos buszairól ismert, de a vállalat az egyik legnagyobb kínai villanyautó gyártó. 2021-ben közel 600 ezer elektromos és hibrid járművet értékesítettek a hazai piacon. A vállalat azonban saját akkumulátorokat is gyárt, az egyik legújabb fejlesztésük pedig a Blade, azaz penge fantázianévre keresztelt LFP akku, amelyről itt írtunk részletesebben: Ez az aksi nagyon penge A vállaltról régóta beszélik, hogy szeretne beszállítója lenni a feneketlen akku-éhségéről ismert Teslának – bár a két cég valamilyen szinten versenytárs, az amerikai márka inkább a prémium piacra fókuszál. Tavaly októberben számoltunk be róla először egy helyi lap nyomán, hogy a két cég állítólag szerződést is kötött. Újabb beszállítója van az LFP akkus Tesláknak Hogy eddig nem láttuk a kínai vállalat aksijait a Teslákban, azzal kapcsolatban az a hír járja, hogy a vállalat mindezidáig nem tudta teljesíteni az amerikai márka elvárásait a leszállított mintadarabokkal. Természetesen itt nem kell mindjárt rosszra gondolni, nem feltétlenül minőségi problémákról van szó, elképzelhető, hogy a Tesla valami olyan műszaki paramétert, vagy árszintet, esetleg gyártási minimum darabszámot írt elő, ami nem ment azonnal a kínai partnernek. Most viszont a CNEVPOST kínai villanyautós oldal arról számolt be, hogy a BYD igazgatója Lian Yubo tulajdonképpen megerősítette a szerződés tényét egy interjúban. Yubo egy újságírói kérdésre válaszul nagyon elismerően nyilatkozott a Tesláról, annak ellenére, hogy a riporter azt emlegette fel, hogy Elon Musk a múltban azt mondta, a BYD autói elég csúnyák. A kínai vállalat vezetője viszont úgy válaszolt, hogy a Tesla egy nagyon sikeres vállalat, amit cége tisztel, csodál, és tanulni akar tőle. Elon Muskot a barátjának – vagy a BYD barátjának – mondta, és hozzátette: hamarosan akkumulátorokat fogunk szállítani neki. A Tesla, illetve Musk részéről nem érkezett hivatalos reakció a nyilatkozatra, de nem valószínű, hogy a BYD vezére a levegőbe beszélt. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!