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 Elon Musk egy friss interjúban beszélt arról, hogy mennyire fontosnak tartja az FSD programot a cég szempontjából. Lehet, hogy kicsit elragadtatta magát. Nem semmi Elon Musk nemrég adott egy hosszabb, két részes interjút a Tesla Owners Silicon Valley nevű YouTube csatornának, ahol elejtett egy érdekes mondatot: A vállalat fő fókusza az önvezetés problémájának megoldása. Ez jelenti a különbséget aközött, hogy a cég rengeteg pénzt, vagy semmit sem ér. Az erős kijelentés mögötti elvi megfontolás természetesen érthető, hiszen mind az önvezetés, mind a mesterséges intelligenciát (MI) használó robotok előtt hatalmas gazdasági potenciál áll. Az MI fejlesztése már a kezdetektől fogva fontos része a vallat programjának, imidzsének és ígéretének is. Amennyiben egy nap azt kellene bejelenteniük, hogy beletört a bicskájuk, végleg feladják, bizonyos, hogy a piac nagyon megbüntetné a vállalat részvényárfolyamát. Az is borítékolható, hogy sok embernek elég sok pénzt kellene visszafizetniük, hiszen sokan megvették az FSD opciót előre, vagy ha nem is, de azzal a tudattal választották a gyártó modelljét, hogy a jövőben egyszer majd meg tudják venni. Valószínű, hogy a cég több polgári per elé is nézne a csalódott vásárlók és részvényesek oldaláról, is a termékei is veszítenének valamelyest a vonzerejükből. Dehogy, semmit sem érne? Ez azért erős költői túlzás. Elon Musk. Forrás:Tesla Owners Silicon Valley A Tesla az elmúlt öt év átlagában évi 70%-os eladási növekedést produkált, és a terv 50% a következő évekre előre. A vállalt most már sorban a 11. nyereséges negyedévét zárta, és idén 12 milliárd dollár körüli adózott eredmény várható, miközben 17 milliárdos készpénzállomány van a bankban. Ehhez még hozzájön az öt gyár és annak szerszámozása, mint érték és az a tény, hogy a vállalatnak gyakorlatilag nullára csökkent az adósságállománya – a könyvelésben itt már csak a lízingelt autók szerepelnek, de ennek fedezetét maguk az autók jelentik. Musk szavaival általában két hibát lehet elkövetni: az egyik az, hogy túlzottan szó szerint, földhözragadtan vesszük azt amit mond, a másik pedig, hogy megpróbálunk belemagyarázni valamit. Én most nem követném el egyiket sem, de személy szerint írói munkássága részének tudom be a kijelentést. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!