Ahogy arról nemrég írtunk, nem csak a kínai és német cégek tudnak elektromos buszokat gyártani. Igazi kelet-európai sikertörténet a lengyel Solaris esete, amely már több mint ezer megrendelést kapott csak a csuklós villanybuszára, és ma már a negyedik generációnál tart. Most itthon is tesztelik ezeket a járműveket. Ingyen lehet használni Szeptember 1. és 26. között Solaris Urbino 15 LE típusú elektromos buszokat tesztel a Volánbusz – adta hírül az MTI.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 A budapesti Kelenföld vasútállomásról Érd, Pusztazámor, valamint Százhalombatta viszonylatában, Érden belül pedig a legtöbb városi vonalon ki lehet majd próbálni ezeket a járműveket, mégpedig ingyen. A menetrend a Volánbusz honlapján érhető el, de az egyszerűség kedvéért beszúrjuk ide is. A tesztüzem nemcsak a lakosság, a Volánbusz szakemberei számára is remek lehetőség a valós körülmények közötti tapasztalatszerzésre. A cég azt tervezi, hogy a jövőben több elektromos buszt is beszerez majd. A Solaris U15 LE solo busz a cég egy új fejlesztése, a negyedik generációt 2020 októberében mutatták be, és van belőle városi illetve elővárosi forgalomba tervezett változat is. A 15 méteres, 65 ülőhelyes járművet egy 300 kW (408 LE) maximális teljesítményű motor hajtja, és maximum hat akkucsomagot kaphat összesen 470 kWh kapacitással. Ezek közül négy a padló alatt, kettő pedig a tetőn kap helyet. A buszok töltése történhet CCS aljzaton, maximálisan 260 kW teljesítménnyel, vagy opcionálisan pantográfon keresztül is. A motorokat és a tengelyeket a német ZF gyártja, és elérhető hozzá számos vezetéstámogató rendszer, így a fék és stabilitás asszisztensek mellett a Mobileye Shield+ ütközéselkerülő automatikája is. Ez utóbbi monitorozza a holtteret és megakadályozza a frontális ütközéseket, figyelmeztet a sávelhagyásnál, felismeri a bicikliseket és a gyalogosokat, megakadályozza a ráfutásos baleseteket és figyelmezteti a sofőrt a sebességhatárokra is. Az utasok kényelmét az opcionális légkondicionáló mellett kérésre energiatakarékos hőszivattyús fűtés, valamint szériában légrugó által könnyített fel- és leszállás szolgálja. Varsónak elfelejtettek szólni, hogy tévút az elektromos busz Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!