PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Lehet, hogy újabb fejfa kerül az autógyártás rögös útja mellé, és hamarosan egy egykor népszerű villanyautós startuptól kell elköszönnünk. Most kivételesen nem a szkeptikusok kárognak, nem a madarak csivitelnek, hanem maga a cég borúlátó. Komoly kétségek A Reuters jelentése szerint a Faraday Future a múlt héten arról tájékoztatta befektetőit, hogy „komoly kétségei vannak” afelől, hogy folytatni tudja-e működését. A vállalat legutóbb az idei negyedik negyedévre tervezet az FF91 sorozatgyártásának kezdetét, de most elhalasztották ezt. A Faraday-t 2014-ben alapították, és az elmúlt időszakban első autójuk fejlesztése mellett a gyártáshoz szükséges üzem építésével voltak elfoglalva a kaliforniai Hanfordban. Az FF91 prototípusát 2017-ben mutatták be, és eredetileg 2018-ban akarták megkezdeni a sorozatgyártást – idén februárban már 2022 harmadik negyedévéről, később az év végéről volt szó. A cég korábban arról számolt be, hogy az autó fejlesztése jól halad, az eredetileg tervezett paramétereknél messze jobbakat értek el, de úgy tűnik nem tudtak több tőkét bevonzani a további költségek fedezésére. A vállalat a harmadik negyedéves jelentésben arról számolt be, hogy működésük, az alapítás óta mintegy 3,3 milliárd dollárt emésztett fel, készpénzállományuk azonban mostanra 32 millió dollárra apadt, és a gyártás megkezdése, illetve felfuttatása további jelentős összegeket igényelne. A Faraday Future jelenleg 369 előrendeléssel rendelkezik. A vállalata a nehézségekért az ellátási lánc emelkedő költségeit okolta, de valószínűleg az sem segített, hogy nemrég még perben álltak második legnagyobb befektetőjükkel, aki szerint az igazgatótanács két tagja is a rendezett csődeljárás felé próbálta terelni a céget. A vita vége peren kívüli egyezség lett, melynek eredményeképp lemondott a két kifogásolt vezető, és másokat neveztek ki helyükre. A Faraday Future a harmadik negyedévet 103 millió dolláros veszteséggel zárta, és úgy látták, még jó ideig nem termelnek majd pénzt. Most dől el a Faraday Future jövője Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!