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
auto

Egyre valószínűbb a Faraday Future csődje

üzlet

Lehet, hogy újabb fejfa kerül az autógyártás rögös útja mellé, és hamarosan egy egykor népszerű villanyautós startuptól kell elköszönnünk.

Most kivételesen nem a szkeptikusok kárognak, nem a madarak csivitelnek, hanem maga a cég borúlátó.

Komoly kétségek

A Reuters jelentése szerint a Faraday Future a múlt héten arról tájékoztatta befektetőit, hogy „komoly kétségei vannak” afelől, hogy folytatni tudja-e működését. A vállalat legutóbb az idei negyedik negyedévre tervezet az FF91 sorozatgyártásának kezdetét, de most elhalasztották ezt.

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

A Faraday-t 2014-ben alapították, és az elmúlt időszakban első autójuk fejlesztése mellett a gyártáshoz szükséges üzem építésével voltak elfoglalva a kaliforniai Hanfordban. Az FF91 prototípusát 2017-ben mutatták be, és eredetileg 2018-ban akarták megkezdeni a sorozatgyártást – idén februárban már 2022 harmadik negyedévéről, később az év végéről volt szó.

A cég korábban arról számolt be, hogy az autó fejlesztése jól halad, az eredetileg tervezett paramétereknél messze jobbakat értek el, de úgy tűnik nem tudtak több tőkét bevonzani a további költségek fedezésére. A vállalat a harmadik negyedéves jelentésben arról számolt be, hogy működésük, az alapítás óta mintegy 3,3 milliárd dollárt emésztett fel, készpénzállományuk azonban mostanra 32 millió dollárra apadt, és a gyártás megkezdése, illetve felfuttatása további jelentős összegeket igényelne. A Faraday Future jelenleg 369 előrendeléssel rendelkezik.

A vállalata a nehézségekért az ellátási lánc emelkedő költségeit okolta, de valószínűleg az sem segített, hogy nemrég még perben álltak második legnagyobb befektetőjükkel, aki szerint az igazgatótanács két tagja is a rendezett csődeljárás felé próbálta terelni a céget. A vita vége peren kívüli egyezség lett, melynek eredményeképp lemondott a két kifogásolt vezető, és másokat neveztek ki helyükre.

A Faraday Future a harmadik negyedévet 103 millió dolláros veszteséggel zárta, és úgy látták, még jó ideig nem termelnek majd pénzt.

Most dől el a Faraday Future jövője

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.