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 A Honda még idén megkezdi a General Motors-szal közösen kifejlesztette hidrogénes hajtáslánca gyártását. Nem biztos azonban, hogy ezzel elsősorban a személyautókat célozzák meg. (Kis) sorozat Az idén gyártásba kerülő hidrogénes hajtásláncot a Honda második generációsnak nevezi, és azt ígéri, hogy a gyártási költségeket a kétharmadával csökkentették, miközben a rendszer élettartama a kétszeresére növekedett a 2019-es Clarity Fuel Cell modelljükhöz képest. Ennek a típusnak a forgalmazását egyébként 2021-ben szüntették be a gyenge eladási mutatókra hivatkozva, és bár konkrét számokat nem közöltek, azt más forrásokból tudjuk, hogy 2014 és 2022 között az összes gyártó együttesen 14.989 hidrogénautót értékesített az Egyesült Államokban. A Honda második generációs üzemanyagcellás rendszerének makettje. Forrás: Honda A Honda egyébként nem ál meg a fejlesztésekkel, céljuk, hogy az amerikai partnerrel közösen, későbbi generációkban, ismét megduplázzák az üzemanyagcella élettartamát, és a most elért szint felére csökkentsék a gyártási költségeket. A hidrogénhajtást egyébként nem csak, illetve a sorok között olvasva talán nem is elsősorban a személyautók terén képzeli el a gyártó. A Reuters szerint Hasebe Tetsuya, a gyártó hidrogénes üzletágának vezetője arról beszélt az elmúlt héten a sajtó képviselőinek, hogy a teherszállításban használt járművek a személyautókhoz hasonlóan a következő években az elektromos meghajtásra váltanak majd, de a kínálat kettéválik majd és az akkumulátoros modellek mellett ott lesznek a hidrogénesek is a piacon. Így működhet a hidrogéngazdaság a Honda szerint. Forrás: Honda A vállalat sajtóközleménye négy fő területet nevez meg a hidrogénes üzletág számára: Már 2024-ben gyártásba kerülhet az észak-amerikai és a japán piacra szánt hidrogénes személyautójuk, amely a nemrég bemutatott új CR-V alapjaira épül majd és különlegessége, hogy akkumulátora konnektorról is tölthető lesz. A teherjárművek területén egy éven belül megkezdik az Isuzuval közösen fejlesztett hidrogénes teherautó közúti tesztelését – Kínában egyébként a Dongfeng Motor Grouppal folyik hasonló projektjük. Mini erőművek – a Honda elsősorban számítógépes szerverközpontok számra tervezi az áramszünet idejére tartalékolt dízelgenerátorok alternatívájának kínálni csendes és környezetbarát hidrogénnel működő áramfejlesztőit. Az építőipari munkagépek villamosításához is hidrogénes megoldásokkal készülnek, bár a gyártó elismeri, hogy jelenleg még kihívás a fix hidrogénkutakkal tölteni ezeket a gépeket, de dolgoznak a megoldáson. A vállalat azt is bejelentette, hogy aktívan közre akar működni a hidrogén-ökoszisztéma kiépítésben, amelynek kiindulópontja a fixen telepített mini hidrogénes erőművek lehetnek. A cég a hidrogénes járművekből az évtized közepére évi 2000 darabos gyártást tervez, de 2030-ra évi 60 ezret is elképzelhetőnek tartanak, a 2030-as évek végére pedig több százezerre nőhet ez a szám. A Honda 2022-ben 3,78 millió autót gyártott. Kitart a hidrogén mellett a BMW igazgatója 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!