PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Mindenki Bjørnja nemrég letesztelte a Toyota bZ4X-et és, bár mostanra már talán senki nem lepődött meg nagyon az eredményeken, valószínűleg nem érintette jól a helyi márkaképviseletet, hogy a villanyautós körökben népszerű youtuber azzal zárta a videót, hogy az autó 6 fokban, 120 km/h-nál épphogy elmegy 200 kilométert. Ezért úgy döntöttek, elárulják neki, mi mindenen javítanak majd egy májusi szoftverfrissítéssel. Jól hangzik Bjørn hatótáv tesztje viszonylag magas, 29,4 kWh-s fogyasztást mutatott 120-as tempónál, és bár a 6 fok nem számít kiemelkedően hidegnek, az autó akkuja mindössze 70 kW teljesítményt volt képes felvenni az útba eső Ionity oszlopról. Az is kiderült, hogy a gyártó úgy programozta az autó rendszereit, hogy 24 órán belül mindössze két nagy teljesítményű DC töltetést engedélyezzen, és a harmadiknál még jobban vegyen vissza az amúgy sem acélos töltési csúcsértékből. A norvég videós tesztje alapján az autó képes akár a 150 kW töltési csúcsérték elérésre is, mégis, hosszabb távon, volt, hogy 20-ról 80 százalékra 100 perc alatt töltött az autó a – hamarosan megjelenő – 1000 kilométeres tesztjén. Forrás: Bjørn Nyland, YouTube. A vállalat azonban most azt ígéri, hogy májusban egy átfogó szoftverfrissítéssel több problémát is orvosolnak. A gyártó azt ígéri, hogy csökkentik az akku bruttó és nettó kapacitása közötti tartalékot és ezzel 10-15 százalékkal megnövelik az autó hatótávját. A két gyors DC töltéses limitet 3,86-ra emelik. Megnövelik a töltési teljesítményt is, így 100 percről 60 percre csökken a 20-80 százalék közötti töltés ideje. A műszerfal mutatni fogja az akku töltöttségét százalékban is. Pontosabb lesz az autó által becsült kilométerben jelzett hatótáv érték is, ami ma különösen a fűtés használata esetén túlzottan pesszimista. Pontosítanak a kijelzett fogyasztási értéken is. Jelenleg ugyanis, egyedüli autógyártóként, a Toyota egy kalkulált töltési veszteséget is hozzáad a számokhoz, az autó műszerfala pedig ezt az emelt értéket mutatja. Azt egyelőre nem árulták el, hogy a frissítés automatikusan, vezeték nélkül települ-e, vagy be kell majd fáradni hozzá a szervizbe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!