Új akkukémiával, gyorsabb töltéssel és minimálisan nagyobb hatótávval érkezik a megújult 2023-as Mustang Mach-e, aminek az árán is faragott a Ford. Az amerikaiak azonban úgy döntöttek, hogy a korábban alapfelszerelésként adott EVSE már nem jár automatikusan az autóhoz. Ford Mustang Mach-e 2023 | forrás: insideevs.com A legfontosabb különbségek a Standard Range változatot érintik: Az új, 2023-as SR változat már a korábbi NCM kémiához képest LFP kémiát használ. Az akkumulátorcsomag mérete 70-ről 72 kWh-ra nőtt, amivel – bár csak kb 10 km-rel – a hatótáv is növekedett. Az új kémiának köszönhetően a DC töltés sebessége a korábbi maximális 115 kW-ról 150 kW-ra változott, ami 30 százalékos teljesítménynövekedést jelent. Az autó ára körülbelül 5000 dollárral csökkent. Volt töltő, nincs töltő Érdekes, hogy a Ford nem tartotta meg alapfelszerelésként a gyakorlatilag minden elektromos autóhoz járó vésztöltőt, amit az amerikai konfigurátor szerint a vásárlók opcionálisan választhatnak a megrendeléskor. Továbbá az is különös, hogy a konfigurátor szerint az EVSE 500 dollárral dobja meg a megrendelés értékét, miközben ugyanezt a gyári kiegészítőt a Ford webáruházában bárki megvásárolhatja 470 dollárért, vagyis tulajdonképpen 30 dolcsit spórolhat az, aki utólag és külön vásárolja meg a vésztöltőt a megrendelt kocsihoz.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 forrás: ford.com Mi az az EVSE? Az LFP kémia velejárója, hogy alacsonyabb az energiasűrűsége, így a megnövekedett súly miatt az SR hátsókerekes változata kissé lomhább lett. A gyorsulás 0-60 mérföld között a korábbi 5,8 mp-ről 6,3 mp-re nőtt, ami csaknem 9 százalékkal lassabb. Az autó tömege is közel 6-7 százalékkal nőtt. Az összekerék-hajtású változatok viszont gyorsabbak lettek, mert a Ford 17 százalékkal – 198 kW-ról 232 kW-ra – növelte ezen változatok teljesítményét, így a megnövekedett súly ellenére a kis akkus, összkerekes verzió gyorsulása 5,2 mp-ről 5,1-re javult. A nagyobb súly és a nagyobb teljesítmény kombója valószínűleg nem lesz pozitív hatással a gumikopásra, így ezzel érdemes lesz számolni a fenntartási költségek között. Ford Mustang Mach-e 2023 | forrás: insideevs.com További érdekesség, hogy az új, LFP-vel szerelt Standard Range változatok majdnem olyan nehezek lettek, mint az NCM kémiájú Extended Range változatok, amelyek alapból 26 százalékkal több energiát hurcolnak magukkal. (91 kWh-t a 72 kWh-hoz képest). A különböző verziók súlya az alábbiak szerint alakul: Mach-E SR (LFP) RWD: 2090 kg Mach-E SR (LFP) AWD: 2174 kg Mach-E ER (NCM) RWD: 2109 kg Mach-E ER (NCM) AWD: 2197 kg GT (NCM): 2263 kg GT Performance (NCM): 2275 kg Ford Mustang Mach-e 2023 | forrás: insideevs.com Ahogy látható, az LFP akkura való áttérésnek előnyei és hátrányai is vannak. Ez a kémia az energiasűrűsége okán egyelőre nagyobb súllyal és lassabb gyorsulással jár, ugyanakkor az autót sokkal gyorsabban lehet egyenárammal tölteni, és az alacsonyabb gyártási költségek alacsonyabb vételárat is jelenthetnek. 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!