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
auto
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

Értékesítési válság. A tervezettnél 30 százalékkal alacsonyabb kihasználtság. Agresszív kínai verseny. Ilyen és ehhez hasonló indokokra hivatkozva jelentette be Christian Sommer a VW szóvivője, hogy októberben 269 munkahely szűnik meg a Volkswagen elektromos autókat gyártó zwickaui gyárában. De az is lehet, hogy ez csupán a kezdet! A BILD kérdésére Sommer elismerte, hogy alaposan vizsgálják a jelenlegi piaci helyzetet, ami, ha változatlan marad, akkor 2026 végéig további 2200 munkavállalótól köszönhetnek el.

A VW zwickaui gyára

Helyi források szerint régóta sejthető volt, ami mára hivatalossá vált. Idén októberben 269 embernek kell távoznia a gyárból és további lépések is várhatóak, ami bizonytalanságot okoz a többi munkavállalóban. Érdekesség, hogy az üzem a közelmúltban mintegy 3000 ideiglenes dolgozót vett fel, amelyből 540 főt állandó jelleggel szerződtettek. Sommer a személyzeti ülést követően úgy fogalmazott, hogy amennyiben a VW elektromos autóinak értékesítési számai nem változnak, akkor a következő két évben a most még megtartott munkahelyek is meginoghatnak annak ellenére, hogy a Volkswagen 100 százalékig meg van győződve arról, hogy a villanyautóké a jövő.

VW Zwickau

Az Audi Q4 e-tron és a VW ID.3 modellek gyártását a német vállalat más gyárakba kezdi el átcsoportosítani. Előbbi a zwickaui gyártás mellett 2023 végétől Brüsszelben is készül majd, az ID.3-at pedig szintén ősztől Wolfsburgban tervezik gyártani, bár kezdetben csak kis darabszámban. A végszereléshez szükséges alkatrészek kezdetben Szászországból érkeznének, a teljes – Zwickautól független – gyártást pedig 2024-re tervezik.

Gyárlátogatás Zwickau-ban, mi a helyzet az ID.3-mal?

A 10.700 főt foglalkoztató zwickaui gyárban mintegy 2000 ember dolgozik határozott idejű szerződéssel. A csökkentett kapacitással működő üzemben a munkahelyek megszűntetése mellett műszakokat is össze kívánnak vonni, ami érinti az ID.4, ID.5, ID.3, Cupra Born és Q4 e-tron SUV és Sportback gyártását is. Eredetileg mind a hat modellt kizárólag Zwickauban gyártották volna, de például az észak-amerikai piacra szánt ID.4-ek gyártása 2022 közepe óta az amerikai Chattanoogában is zajlik.

A zwickaui gyártósor.

A Volkswagen még 2018-ban jelentette be, hogy 1,2 milliárd eurót fordít a zwickaui üzem elektromos járműgyártásra való átalakítására úgy, hogy megtartja a gyári dolgozókat is annak ellenére, hogy az elektromos autók gyártása kevesebb humán munkaerőt igényel, mint a belső égésű motoros autóké. A német vállalat azonban most a Tesla drasztikus árpolitikája mellett a kínai autógyártók okozta nyomással, a magas inflációval és a támogatások elvonása miatti csökkenő kereslettel küzd az európai EV-piacon.

Vizsgálatot indít az EU a kínai elektromos autók áradata ellen

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

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.