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 Az októberi híráradatban lemaradtunk róla, de született egy fontos megállapodás az Unióban, amely a teherszállítás és a buszok jövőjét érinti. Így a személyautók után öt évvel, akár a teherautóknál is vége lehet a belsőégésű korszaknak, még ha a tiltás nem is lesz 100 százalékos. Kompromisszumok Október 16-án döntöttek úgy az EU környezetvédelmi miniszterei, hogy támogatják az Európai Bizottság javaslatát, és 2040-re 90 százalékkal csökkenteni kell az új tehergépjárművek CO2 kibocsátását. Bár ez nem jelentene teljes tiltást, a gyakorlatban, pár speciális jármű, máshogy megoldhatatlan szállítmány kivételével ez a gyakorlatban a dízelkamionok kivezetését jelentené a piacról. Kiderült mit tud a Tesla villanykamionja üdítővel megpakolva A szigorítás a javaslat szerint nem egy hanem három lépcsőben történne. Az első ütemben 2030-ra a 2019-es érték 45 százalékára kellene csökkenteni az új tehergépjárművek átlagos széndioxid kibocsátását, majd 2035-re a csökkenésnek el kellene érnie a 65 százalékot. A javaslattal szemben Olaszország érvelt, ők ugyanis lassabb átmenetet, illetve a bio és szintetikus üzemanyagok növekvő szerepét látták jó iránynak, de több ország, így Dánia, Hollandia és Portugália tiltakozott a célok felhígítása ellen. Végül abban maradtak, hogy 2028-ban megnézik, hogyan haladnak a most elfogadott célok felé, és akkor előveszik újra a témát – írja a Reuters. A miniszterek annyiban engedtek az ellenérveknek, hogy pár speciális járművet, így például szemétszállítókat és betonkeverőket kivették a készülő törvény hatálya alól. 500 km hatótávú elektromos buszt mutatott be a Scania Arról is döntés született, hogy 2030 helyett 2035 lesz a zéró CO2 céldátum a buszok esetében, ugyanis Franciaország és Észtország nem tartotta reálisnak a korábbi átállást. Tízmilliókat spórolnak a Volán villanybuszai Szigorították A Bizottság javaslatot tett, a Miniszterek Tanácsa ezt elfogadta, de a törvénytervezetnek a következő körben meg kellett járnia az Európai Parlament környezetvédelmi szakbiztosságát is, amely szigorított rajta. Kipróbáltuk Volvo 300 km hatótávú nyergesvontatóját Egyes törvényhozók egyébként már korábban is jelezték, hogy ők a teljes, 100 százalékos átállás támogatnák 2040-re, mivel figyelembe kell venni, hogy az akkor eladott dízelkamionok még legalább egy évtizedig az utakon szennyeznek majd. A szakbizottság október 24-i döntése értelmében marad a 2030-34 közötti 45 százalékos célérték, de a 2035-39 közötti időszakban ezt 70 százalékra emelték, és a 2040-e 90 százalék is csak úgy ment át, hogy a közepes és nehézgépjárművek mellett visszakerültek a szemétszállítók és betonkeverők is a tervezetbe. A képviselők részben visszaverték a francia-észt buszjavaslatot is, így továbbra is 2030 a százszázalékos átállás dátuma a városi buszok esetén, azzal a kitétellel, hogy a tagállamok 2035-ig kivételt kérhetnek a biogázzal üzemelő buszaikra, amennyiben azok kiépített töltőinfrastruktúráját, és a gáz biológiai eredetét ténylegesen igazolni tudják. Bemutatkozott a Mercedes-Benz nagy hatótávú villanykamionja A javaslatot 48 igen és 36 nem szavazat, valamint egy tartózkodás mellett fogadták el. A módosítások után most novemberben ismét futni kell egy kört az országok kormányaival, minisztereivel, mielőtt az Unió minden illetékes testülete szavazásra bocsáthatja a tervezet végső formáját. Lássunk tisztán: EU döntéshozatali folyamat a BÉM-ek betiltása kapcsán Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!