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 Úgy tűnik, a Volkswagen dízelbotrányának soha nem lesz vége – legalábbis a német igazságszolgáltatás még nem végzett az üggyel. Martin Winterkorn sem kerülheti el a tárgyalást. Perek sora A legenda szerint Al Caponét sem erőszakos bűntettei, hanem adócsalás miatt ítélték el anno, így talán nem meglepő, amikor azt olvassuk, hogy a német autógyártó dízelbotrányában sem csak kizárólag a környezetvédelmi vizsgálatokkal trükköző szoftver miatt áll a bál, hanem gazdasági bűncselekmények is felmerülnek. Amikor a botrány 2015 szeptemberében kirobbant Martin Winterkorn volt a konszern vezérigazgatója. A szakember 1993-ban csatlakozott a vállalathoz, és az évek alatt több márka élén is dolgozott, sőt egy időben a Volkswagen, később az Audi műszaki fejlesztéseiért felelős vezető is volt. Hivatalosan 2007. január 1-től nevezték ki a Volkswagen konszern vezérigazgatójává, ám 2015-ben, hat nappal a dízelbotrány kirobbanása után, lemondott. Martin Winterkorn. Forrás: Volkswagen Winterkorn ellen már korábban vádat emeltek a károsanyag-kibocsátás értékeinek manipulációja miatt, mondván, az ő vezetése alatt fejlesztették ki és alkalmazták a csaló szoftvert, amelyet közel egy évtizeden át használt a vállalat. Csakhogy a pert el kellett halasztani az idősödő egykori cégvezető betegsége miatt. Hasonlóan döntöttek a braunschweigi bíróságon is, ahol 2019 szeptemberében az ügyészség azért emelt vádat, mert úgy vélték a csalás azt is eredményezte, hogy a cég a tőkepiacokon, azaz a befektetők előtt is titkolta a csaló szoftver létezését és ezzel őket is megkárosította. Ezt a pert 2021 elején halasztották el Winterkorn egészségi állapota miatt. A most 76 éves egykori cégvezető azonban nem kerülheti el a felelősségre vonást, ugyanis most bejelentették, hogy a gazdasági bűncselekmény gyanúja miatt indított pert a bíróság ismét napirendre tűzi. Az elmúlt időszakban azonban az ügyészség nem tétlenkedett, még tavaly decemberben ugyanis további hét Volkswagen menedzser ellen emeltek vádat, esetükben ugyanis felmerül a különösen súlyos csalás mellett a versenyszabályok megsértése, sőt még az adócsalás gyanúja is. A következő tárgyalás időpontját még nem tűzték ki – írja az Automobilwoche. Dízelbotrány: ítélet született az Audi vezér ügyében Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!