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 Nem ez az első alkalom, hogy az autógyártó megtizedeli csapatainak létszámát, ám most már annyian dolgoznak a cégnél, hogy jelentős számú munkavállalót érint majd az elbocsátás. Utoljára két éve volt ilyen. Farkastörvények Az amerikai vállalati kultúrában a munkavállalók éves értékelést követően egy elfogadott, ám meglehetősen vitatott gyakorlat a leggyengébben teljesítők elbocsátása. Bár nem minden multi követi ezt a sémát, ahol ez mégis szokás, ott a leggyakoribb a 10 százalékos vágás – az éves értékelések után ennyi embert küldenek el a cégtől. A Tesla már korábban is követte ezt a módszert, de nemcsak emiatt küldenek el időről időre egy-egy nagyobb csoportot, Elon Musk filozófiájában a hatékonyság áll a legfelső szinten, így különösebb gondolkodás nélkül dönt így, ha úgy érzi, túlzottan elhízott a cég. Hogy ez mennyire hatékony, és mennyire rombolja a morált, azt nem tudjuk, de nem feltétlenül jelenti a nettó létszám csökkenését. Forrás: Tesla, Statista A cég már 2019 januárjában is bekerült a hírekbe, amikor 7%-os leépítést jelentett be, 2022 júniusában pedig 10 százalékot küldtek el – később kiderült, ezek nagy része kölcsönzött munkaerő volt, az alkalmazottaknak csak 3,5 százalékát érintette az elbocsátás. A fentiek ellenére mára 140 ezresre bővült a cég létszáma. Hogy most pontosan mennyi embert küldenek el, azt nem lehet tudni, de egy a sajtóhoz is eljutott belső körlevél szerint több mint 10 százaléktól, egyes értesülések szerint mintegy 15.000 embertől válhatnak meg globálisan. Egy nyilvánosságra hozott részlet szerint Musk a levélben a következőket írta: Miközben a vállalatot a növekedés következő szakaszára készítjük fel, rendkívül fontos, hogy minden szempontból megvizsgáljuk, miként lehet a költségeket csökkenteni és a termelékenységet növelni. … Ennek az erőfeszítésnek a részeként alaposan átvizsgáltuk a szervezetet, és azt a nehéz döntést hoztuk, hogy globálisan több mint 10%-kal csökkentjük létszámunkat – írja Musk. Az elmúlt hetekben már voltak olyan értesülések, hogy Musk azt kérte a cég középvezetőitől, gondolják át, hogy csapataikban kik a kritikus, nélkülözhetetlen munkatársak. Ez a mostani lépés előkészítése lehetett. A Tesla első negyedéves pénzügyi eredményét április 23-án hozzák nyilvánosságra, de azt már tudjuk, hogy a vállalat értékesítése az első három hónapban 9 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. A cég a 2023-as évet 15 milliárd dolláros nyereséggel és 29 milliárd dollár készpénztartalékkal zárta. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!