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 A Nissan a cég központjának környékén kezdte meg legújabb önvezető rendszerének tesztelését, hogy 2027-től már sofőr nélkül biztosíthassanak mobilitási szolgáltatást a szigetországban. A 14 kamerával, 10 radarral és 6 LiDAR-ral felszerelt Nissan Leaf a cég közleménye szerint Yokohama forgalmas utcáin képes felismerni és megjósolni a gyalogosok viselkedését, képes sávot váltani, ha megszűnik a sávja, és meg tudja ítélni, hogy mikor mehet át biztonságosan egy kereszteződésen. A prototípust egyelőre biztonsági sofőr felügyeli, így hivatalosan még csak kettes szintű vezetéstámogató rendszernek számít, de a cél az, hogy az autó önállóságát fokozatosan növeljék. A tervek szerint a szolgáltatást 2024 negyedik negyedévében kiterjesztik a központ körüli Minato Mirai negyedre, mielőtt a szolgáltatást 2025-ben demonstrálnák. A demonstrációs tesztek során a Nissan fokozatosan tervezi emelni az autó önállósági szintjét, miközben vizsgálnák a szolgáltatási modell elfogadottságát az ügyfelek körében. A teszteket a japán autógyártó a gazdaságért, közlekedésért és más területekért felelős minisztériumokkal együttműködve végzi, hogy megoldást találjanak az öregedő japán társadalomból eredő sofőrhiányra és mobilitási kihívásokra. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!