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 A párizsi autószalonon bemutatták az új Renault 4-et, amely a francia gyártó legújabb villanyautója. Renault 4: itt az új retro-modern villanyautó A Renault 5-tel közös alapokon és sok közös alkatrésszel, de crossover formában érkezik 2025-ben. A párizsi szalonon sok képet és videót készítettünk róla. Kisebb, de nagyobb Az új Renault 4 szintén felült a retro vonalra, de úgy néz ki, ezt a műfajt nagyon értik a franciák, mert ez is úgy tudott megidézni egy régi híres autót, hogy közben friss és a mai szemnek kellemes külsőt kapott. A nemrég Nizzában tesztelt ötöshöz képest már az autót körbejárva az volt a gyanúm, hogy ez bizony a kisebb típusszám ellenére biztosan nem rövidebb, mint a Renault 5 és a hivatalos specifikációk meg is erősítik a feltételezésemet: 3,92 helyett 4,16 méter hosszú az autó. De persze emellett az első dolog ami feltűnik az a crossover forma és magasság – utóbbi nyolc centi pluszt jelent a Renault 5-höz képest. A csomagtartó szemmel láthatóan nagyobb, mint az ötösé, ezt az egyik videóban is megmutattam, de akkor még nem tudtam, hogy ez literben mit jelent. Azóta a gyártó adatai is megerősítették a feltételezést, a 420 literes térfogat ugyanis közel harmadával több, mint a Nizzában kipróbált autóé. És az összehasonlításoknak ezzel még nincs végük, hiszen a komplett műszerfalat, valamint a hajtásláncot is átemelték az ötösből. De a farmerszerű kárpitozás és a 3D formákkal díszített tető is ismerős a korábbi tesztből. Ugyanaz a két 40, illetve 52 kWh-s akku tesz lehetővé 300, illetve 400 kilométer körüli hatótávot, megegyezik a 80 és 100 kW-os töltési csúcsteljesítmény, valamint a nagyobbik akkuhoz párosítható 150, illetve kisebbikhez járó 120 lóerős motor is. Maradt a V2X képesség is, azaz lesz kétirányú töltés. A két típus alkatrészeinek állítólag 68 százaléka azonos, így nem túlzás azt állítani, hogy a sportos, kis városi dodzsemre hasonlító Renault 5 praktikusabb, nagyobb csomagtartóval és nagyobb hasmagassággal szerelt változata a 4-es. Villámteszt: Renault 5 E-Tech 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!