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 Az SVOLT 2018-ban vált a kínai Great Wall Motors (Ora, Wey) önálló leányvállalatává, 2020-ban pedig már nagyszabású európai terveket szőtt az akkugyártó. Ezek most szertefoszlottak. Túl nagy falat Az SVOLT hazájában a nyolcadik legnagyobb akkugyártó, ám szeptemberi 1,29 GWh akkueladásai még így is csak a piac 2,36 százalékát tették ki – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal. A cég méreteiből adódóan úgy néz ki, hogy túl nagy falatnak bizonyult az a terv, amely szerint Németországban 2025 közepéig két üzemet adnak át. Az első, amelyet még 2020 novemberében jelentettek be, évi 24 GWh kapacitásnyi akkupakkot szerelt volna össze. A kétmilliárd eurós beruházásnak 2024 közepéig kellett volna elkészülnie. SVOLT / Überherrn / Gebäude 1 – ez volt a terv. A második üzem már akkucellákat is gyártott volna, mégpedig évi 16 GWh összkapacitással. Ez a gyár 2,2 milliárd euróba került volna, és 2025 közepéig állt volna hadrendbe. Ám most úgy döntött a vállalat, hogy inkább a hazai versenyre összpontosít, mert a német projekt túl költséges lett volna egy ekkora vállalat számára. Ezért 2025 január végéig beszüntetik német lányvállalatuk kereskedelmi tevékenységét és a jövőben csak after sales támogatásra, az üzleti ügyfelek kiszolgálására, mérnöki és logisztikai szolgáltatásokra fókuszál majd Európában. Nyáron még csak arról írtunk, hogy határozatlan időre felfüggesztik a cellagyár tervét és feladják az idő közben bejelentett, későbbi, második ilyen akkugyárat. Ám most teljesen feladták európai gyártást. Mégsem épít európai akkugyárat az Svolt a BMW-nek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!