PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWllbXVlc3FheGRrdGN1Z2hleWhxY2tpdGlzbGMvc3RwYXJhbT1ubWVwb2lnbHlsL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUdyYW5kbGFuZC1hbHdheXNvbi1WTi1HcmFuZGxhbmQtUFJPTU8tRElTLVJFUy1SRSZ1dG1fdGVybT0yMDI0JnV0bV9jb250ZW50PTEzMDB4NjAwIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvaGl0cmVkaXIvaWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9aWVtdWVzcWF4ZGt0Y3VnaGV5aHFja2l0aXNsYy9zdHBhcmFtPW5tZXBvaWdseWwvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PS91cmw9aHR0cHM6Ly93d3cub3BlbC5odS9hamFubGF0b2svb3NzemVzL29wZWxlbGVrdHJvbW9zdGFtb2dhdGFzLmh0bWw/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249R3JhbmRsYW5kLWFsd2F5c29uLVZOLUdyYW5kbGFuZC1QUk9NTy1ESVMtUkVTLVJFJnV0bV90ZXJtPTIwMjQmdXRtX2NvbnRlbnQ9MTMwMHg2MDAnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL29wZWwtZ3JhbmRsYW5kLTY1MHgzMDAtMjQxMjA1LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMjA1LmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMjA1LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElNRyBTUkM9Imh0dHBzOi8vZ2RlaHUuaGl0LmdlbWl1cy5wbC9fW1RJTUVTVEFNUF0vcmVkb3QuZ2lmP2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWNnYnlnamduYWR4d2phaXJyd3BqbGNwYWtza2kvc3RwYXJhbT10a2dzaG9zcnlyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0iIC8+DQo= Eddig leginkább a Nio kapcsán írtunk a kínai akkucsere-hálózatokról, de most úgy néz ki, egy iparági nagyágyú is üzleti lehetőséget lát ebben. 30.000 állomást terveznek Kínában. Cserecsoki A CATL egy újfajta akkucsomagot mutatott be Kínában, amelynek célja, hogy szabványosítsa a cserélhető aksik formátumát, fizikai paramétereit.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 A Choco-SEB (SEB: cserélhető elektromos blokk) fantázianevű termékcsalád csomagolása valóban egy svájci prémium csokira emlékeztet, de ebbe azért beletörne a fogunk. A 20-as sorozatot 2,2-2,3 méteres tengelytávú kisautókba tervezték és két kapacitással lesz elérhető. A kisebbik, 20-as jelzésű LFP pakk 42 kWh kapacitású és a kínai CLTC szabvány szerint 400 km hatótávot biztosít, míg a nagyobb, NMC kémiájú 52 kWh-t és 500 kilométert tud. A 25-ös sorozat már a nagyobb, 2,9 méteres tengelytávig bezárólag ajánlott. A kisebb LFP pakk 56 kWh-s és 500 kilométert, a nagyobb 70 kWh NMC akku a CATL szerint 600 kilométert tud. A CLTC szabvány értékeiből azért ~20-25 százalékot tessék levonni az európai WLTP értékekhez, illetve érdemes észben tartani, hogy a hatótáv projekciók az adott típus formájától, hajtásláncától, hatékonyságától, tömegétől nagyban függenek. Forrás: Electrive A töltési teljesítményről nem osztottak meg információkat – ez akkor lehet érdekes, ha nincs a közelünkben akkucsere állomás és be kell térnünk egy villámtöltőhöz. A CATL tervei szerint jövőre 1000, középtávon 10.000, később pedig összesen 30.000 csereállomást építenek majd ki az országban és ehhez már számos partnert is megnyertek maguknak. Több ezer új akkucsere-állomást jelentett be a CATL A vállalat megjegyzi, hogy a jármű és az akkucsomag szétválasztásával megfizethetőbb autókhoz juthatnak a vásárlók, azonban a szabványosítás nagyobb együttműködést igényel az iparágon belül. Egyelőre úgy tűnik, hogy a CATL rendszere nem kompatibilis a Nio hasonló akkucsere programjával, legalábbis a cég közleménye erre nem utal. Mennyi? A nagy kérdés persze az, hogy mennyivel olcsóbban kapják meg az autókat akku nélkül a vásárlók és mennyibe kerül nekik az akkucsere használata. Az Electrive információi szerint első körben az alábbi gyártók modelljei lesznek kompatibilisek a rendszerrel: Changan Oshan 520 GAC Aion S Hongqi E-QM5 SAIC Roewe D7 BAIC C66 Wuling Bingo Wuling Starlight SAIC Rising F7 SAIC Maxus Mifa 9 SAIC Maxus Dana A CATL megosztotta az akkucsere program feltételeit és havidíjait is. 20 Choco-SEB (utazás csomag) 20 Choco-SEB (családi csomag) 25 Choco-SEB (utazás csomag) 25 Choco-SEB (családi csomag) Akkukapacitás 52 kWh NMC 42 kWh LFP 70 kWh NMC 56 kWh LFP Havidíj 469 jüan/hó (26.000 Ft/hó) 369 jüan/hó (20.000 Ft/hó) 599 jüan/hó (33.000 Ft/hó) 499 jüan/hó (27.000 Ft/hó) Havi futásteljesítmény az árban korlátlan 3,000 km korlátlan 3,000 km CLTC hatótáv akár 500 km akár 400 km akár 600 km akár 500 km A CATL tervei szerint az akkucsere-állomások B2G szolgáltatást is tudnak nyújtani, azaz amikor épp van felesleges kapacitása az elektromos hálózatnak akkutároló kapacitást biztosít. Ez természetesen egy plusz, és adott esetben nagyon jövedelmező szolgáltatás lehet a CATL számára. Ha csak ~60 kWh átlagkapacitással és csereállomásonként 10 akkupakkal számolunk, és a teljes kapacitás ~20 százalékát teszi elérhetővé a CATL az elektromos hálózat részére, az is 3,6 GWh tárolókapacitás értékesítését jelenti a teljesen kiépült 30 ezres hálózatnál. Az árampiacra lépett a Nio európai akkucsere állomása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!