PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Honda és a Nissan vezetői nagyjából egy órája jelentették be, amit már napok óta sejteni lehetett: egyesül a két vállalat. Ezeket a részleteket árulták el. A Honda viseli a nadrágot Bár hivatalosan egy új holding cég alatti egyesülésről van szó, az új vállalat vezetését a Honda jelöli ki, így a történet sokkal inkább tűnik a Nissan bekebelezésének, mint egyenlő felek frigyének.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 A második és harmadik legnagyobb japán autógyártó egyesüléséhez csatlakozhat akár a lényegesen kisebb Mitsubishi Motors is. Az ipari óriás autógyártó leányvállalata a 3,5-4 milliós Hondához, illetve Nissanhoz képest mindössze évi nagyjából 750-800 ezer autót értékesít, ráadásul utóbbi a részvényei negyedét is birtokolja, de adtak nekik választási lehetőséget, január végéig dönthetik el, csatlakoznak-e a holdinghoz. A részletek letárgyalása még csak most kezdődik majd, de a fontosabb dátumok már kiderültek. Így a következő mérföldkő a Mitsubishi döntése lesz, azután pedig június végig kell véglegesíteni a megállapodást. A vállalatok részvényesei 2026 áprilisában bólinthatnak rá a megállapodásra, a holding pedig 2026 augusztusáig jön majd létre és ekkor léphet tőzsdére is. Ekkor mind a Honda, mind a Nissan részvényeit kivezetik a tokiói tőzsdéről. Az is tiszta már most is, hogy ki lesz a főnök. Az igazgatók többségét és az új cég elnökét is a Honda jelölheti ki. A holding nevéről és székhelyéről még nem döntöttek. A frigyet részben azért előzi meg egy viszonylag hosszú jegyesség, mert mindkét cég szeretné kicsit rendbe hozni pénzügyeit, mielőtt egyesülnek. Azt már most látják, hogy a hazai és az amerikai piacon sok az átfedés a palettában és a gyártási kapacitásban, de a cél nem a racionalizálás minden áron, hanem hogy a két cég egymás erősségeire építve növelje az eladásokat és a közös K+F programokkal és az elektrifikáció együttes fejlesztésével csökkentsék a költségeket. Ezzel együtt azt mondták, minden nem maradhat úgy örökké, ahogy most van – azaz nem marad meg minden gyár és modell minden piacon. Példának hozták Észak-Amerikát, ahol a Honda jó hibrid hajtáslánccal rendelkezik, míg a Nissannak ezen a ponton gyenge a felhozatala, ellenben jó a pickupjainak szerkezeti felépítése. Így egy Honda hajtásláncos, Nissan vázas pickup logikus lépés lehet. Újságírói kérdésekre a Honda és a Nissan részéről válaszul elmondták, hogy a döntés egyelőre nem befolyásolja a más autógyártókkal kötött megállapodásokat. Így a Nissan továbbra is együttműködik a Renault-val, a Honda pedig a GM-mel. A Mitsubishi vezetője pozitív döntésként értékelte a két cég egyesülését és, mint mondta, január végéig megvitatják, belépjenek-e a holdingba. Számukra mindenképp előny lenne a fejlesztési költségek csökkentése – tette hozzá. Ha a hármas frigy létrejön, az új vállalat évi nyolcmillió autót adhat el és a 11 milliós Toyota mögött a világ második vagy harmadik legnagyobb autógyártója lehet – írja az Automotive News. A világ harmadik legnagyobb autógyártója van születőben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!