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
auto

Célba ért a 80 eDays konvoj

események
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

80 nappal a június 16-i indulás után tegnap 11 csapat érkezett vissza Barcelonába az idei 80 eDays túra kiindulópontjára. Az autók és a magyar elektromos Modulo busz célja az volt, hogy a lehet legtöbb helyen népszerűsítse a környezettudatos elektromos meghajtást, és megmutassa a világnak, hogy az elektromos autók nem csak a városokban és azok környékén, de hosszabb utakon is megállják a helyüket.

Célban a 80 eDays (fotó: 80 eDays)

Célban a 80 eDays (fotó: 80 eDays)

Három kontinensen átautózva a csapatok összesen 289.662 km-t tettek meg  100%-ban elektromos meghajtással. Döbbenetes volt látni, hogy a Tesla Model S-ek milyen könnyedén megbirkóztak a nagyobb távolságokkal, és annak ellenére villámgyorsan átjutottak Ázsián, hogy túl sok Superchargerrel nem találkoztak. Ugyanígy nem volt probléma a kínai csapat Denza márkájú autójával és a magyar csapat Modulo buszával sem, végig tartani tudták a lépést a mára már etalonnak számító Teslákkal.

80 eDays start

Még az út első európai szakaszán (fotó: 80 eDays)

Az elektromos busz Föld körüli útját egyedül a járművek kontinensek közötti mozgatása gátolta. Az első európai etap után a Liszabonból Halifaxba repülő gépre nem fért fel a busz, ezért még jóval korábban hajóval indítottak útnak egy példányt, ami két nappal a többi jármű után futott be a kanadai városba. A hátrány ellenére sikerült a kontinens átszelése után a többi csapattal egy időben a nyugati partra érni. Amerikából szintén nem lehetett a buszt repülőn Ázsiába szállítani, így a magyar csapat jármű híján a Kína délkeleti partjától a román fővárosig tartó szakaszt kénytelen volt teljesen kihagyni. A többi autóhoz az elektromos Modulo Bukarestben tudott újra csatlakozni.

2016-08-21_budapest_evopro_tolto_atado_80_edays_14

A csapatok a budapesti Kopaszi gáton

Az idő egy jelentős részét a csapatok Európára szánták, ahol az induló csapatok országait is bejárva nagyjából három hetet, az út bő egy negyedét töltötték. Így jutottak el Budapestre is, ahol a faültetés mellett részt vettek az Modulot nevező Evopro első saját fejlesztésű villámtöltőjének átadóján is. Az látszott, hogy a 25 ezer km ezeknek a tisztán elektromos meghajtású autóknak sem okoz már gondot, de a csapatok tagjain a célban már látszott a fáradtság.

A mostani 80 eDays túra Rafael de Mestre a 4 évvel ezelőtti, Tesla Roadsterrel megtett világkerülő útjának volt az ismétlése, és egyben a következő, 4 év múlva tartandó út ellenőrző pontjainak a kitűzése is. 2020-ban a mostanihoz hasonlóan Barcelonából indulnak majd nyugat felé, és a lehető legkevesebb légi szállítással igyekeznek megkerülni a Földet. Az akkori verseny egyik változása lesz a mostanihoz képest, hogy a II-es kategóriába jelentkező autóknak a táv legalább 80%-át önvezető módban kell majd megtenniük.

Tisztán elektromos Modulo Barcelonában a befutónál (fotó: 80 eDays)

Tisztán elektromos Modulo Barcelonában a befutónál (fotó: 80 eDays)

Gratulálunk az összes résztvevő csapatnak, különösen a magyaroknak, akik egy kimondottan autókra szabott túrán egy városi busszal bizonyították a villanyhajtás létjogosultságát.

Villanyautósok