80 nappal a június 16-i indulás után tegnap 11 csapat érkezett vissza Barcelonába az idei 80 eDays túra kiindulópontjára. Az autók és a magyar elektromos Modulo busz célja az volt, hogy a lehet legtöbb helyen népszerűsítse a környezettudatos elektromos meghajtást, és megmutassa a világnak, hogy az elektromos autók nem csak a városokban és azok környékén, de hosszabb utakon is megállják a helyüket. Célban a 80 eDays (fotó: 80 eDays) Három kontinensen átautózva a csapatok összesen 289.662 km-t tettek meg 100%-ban elektromos meghajtással. Döbbenetes volt látni, hogy a Tesla Model S-ek milyen könnyedén megbirkóztak a nagyobb távolságokkal, és annak ellenére villámgyorsan átjutottak Ázsián, hogy túl sok Superchargerrel nem találkoztak. Ugyanígy nem volt probléma a kínai csapat Denza márkájú autójával és a magyar csapat Modulo buszával sem, végig tartani tudták a lépést a mára már etalonnak számító Teslákkal. Még az út első európai szakaszán (fotó: 80 eDays) Az elektromos busz Föld körüli útját egyedül a járművek kontinensek közötti mozgatása gátolta. Az első európai etap után a Liszabonból Halifaxba repülő gépre nem fért fel a busz, ezért még jóval korábban hajóval indítottak útnak egy példányt, ami két nappal a többi jármű után futott be a kanadai városba. A hátrány ellenére sikerült a kontinens átszelése után a többi csapattal egy időben a nyugati partra érni. Amerikából szintén nem lehetett a buszt repülőn Ázsiába szállítani, így a magyar csapat jármű híján a Kína délkeleti partjától a román fővárosig tartó szakaszt kénytelen volt teljesen kihagyni. A többi autóhoz az elektromos Modulo Bukarestben tudott újra csatlakozni.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 A csapatok a budapesti Kopaszi gáton Az idő egy jelentős részét a csapatok Európára szánták, ahol az induló csapatok országait is bejárva nagyjából három hetet, az út bő egy negyedét töltötték. Így jutottak el Budapestre is, ahol a faültetés mellett részt vettek az Modulot nevező Evopro első saját fejlesztésű villámtöltőjének átadóján is. Az látszott, hogy a 25 ezer km ezeknek a tisztán elektromos meghajtású autóknak sem okoz már gondot, de a csapatok tagjain a célban már látszott a fáradtság. A mostani 80 eDays túra Rafael de Mestre a 4 évvel ezelőtti, Tesla Roadsterrel megtett világkerülő útjának volt az ismétlése, és egyben a következő, 4 év múlva tartandó út ellenőrző pontjainak a kitűzése is. 2020-ban a mostanihoz hasonlóan Barcelonából indulnak majd nyugat felé, és a lehető legkevesebb légi szállítással igyekeznek megkerülni a Földet. Az akkori verseny egyik változása lesz a mostanihoz képest, hogy a II-es kategóriába jelentkező autóknak a táv legalább 80%-át önvezető módban kell majd megtenniük. Tisztán elektromos Modulo Barcelonában a befutónál (fotó: 80 eDays) Gratulálunk az összes résztvevő csapatnak, különösen a magyaroknak, akik egy kimondottan autókra szabott túrán egy városi busszal bizonyították a villanyhajtás létjogosultságát. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!