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
auto
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

A Villanyautósok Közösségében nem ritkák a villanyautóval megtett extrém távok, de sajnos ezek egy részéről nem nagyon készülnek feljegyzések és precíz adatgyűjtések. Gábor a városi használatra szánt családi Citroën C-Zeroval volt kénytelen egy 160 km-es túrára indulni, amit végül különösebb gond nélkül teljesítettek is:

​Múlt héten hétvégén újabb túrára indultunk, a cél 160 kilométerrel odébb van. Mit tesz ilyenkor az ember? Leakasztja a füstös (vagy a Tesla) kulcsát a kulcstartóról, beül az autóba, és beindítja. Az utolsó menüpontnál akadtak gondok, mi szerint lemerült a füstös akkumulátora, olyan régen használtuk. Mivel muszáj volt elmenni, egy lehetőség maradt: a család kis C-Zero-ja. Legalább ennek fel volt töltve az akkuja 🙂

Felsőlajoson töltöttünk, majd irány a legrövidebb úton Bácsborsód!

 

95%-ra töltöttünk váltóáramról, majd megindultunk az onnan már csak 144 kilométeres túrára. A falu határában kijött a teknős (így még volt 10-15 kilométerünk az akkuban), úgyhogy teljes biztonságban elértük a célt, eltekintve a ház vaskapuját tartó, földből kitüremkedő képződménytől.

Apa irányításával épphogy sikerült elférni fölötte. Rögtön föl is tettük tölteni a kocsit. Már csak haza kellett jönni onnan… Másnap reggel némi földmunka után (mert a kapun mégiscsak jobb biztonságosan átmenni) összecsomagoltunk, és elzúgtunk 90-nel, fűtéssel Bajára az ismerőseinkhez, és egy szolid látogatás keretén belül ismét tele lett a „tank”.

Választhattunk két útvonal közül: Az egyik Szekszárd felé vezet, ahol van töltő, de akkor körülbelül negyven percet kell a töltőn ülnünk. A másik lehetőség pedig 152 kilométer, Kalocsán, Solton, és Dabason keresztül. Természetesen a második lehetőséget választottuk, hisz’ semmi kedvünk nem volt negyven percen keresztül semmit tenni. „Megteendő távolság 152 kilométer, megtehető távolság 144 kilométer. Mehetünk!” -hangzott az indulási engedélyem. A GPS és az autó által ítélt megtehető kilométereket szinkronban tartva 55 km/h átlagsebességgel, teknős nélkül, töltés nélkül, sikeresen hazaértünk! Következő nap reggelére feltöltött a kocsi, 15,24 kilowattórával lett magasabb a villanyszámlánk.

Villanyautósok