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 34 autógyártó vállalat közül a 34. helyen végzett a Tesla a Pied Piper amerikai piackutató intézet idei rangsorában, mely az autókereskedések hatékonysága, profittermelő képessége, és az alkalmazottak hozzáállása alapján értékeli az egyes gyártókat az Egyesült Államokban. A kutatás során országszerte 3466 vásárlót kért fel a Pied Piper 2017 júliusa és 2018 júniusa között, hogy 50 szempont alapján értékeljék a választott márkát, részletesen kitérve olyan kérdésekre, hogy például a kereskedésben dolgozók mennyire voltak segítőkészek, milyen információkkal szolgáltak az autókról, érdeklődtek-e afelől, hogy milyen módon fogja használni az autót a vásárló, mennyire követték az értékesítési procedúrát az alkalmazottak, és hogyan tudták rávenni az érdeklődőt a vásárlásra. A rangsor tehát tulajdonképpen arra próbál választ adni, hogy az autóvásárlás előtt álló személyek mennyire voltak elégedettek az adott gyártóval a kereskedésben tapasztaltak alapján, és a márka eladásaiban mekkora szerepet játszik a kereskedésben dolgozók munkája, azaz hány látogató sétál ki az üzletből egy új autóval a birtokában. Forrás: Electrek Felmerül viszont a kérdés, hogy érdemes-e ugyanazon szempontok alapján értékelni a kaliforniai villanyautó-gyártót, hiszen köztudott, hogy a Tesla a közvetett, kereskedések általi értékesítést elutasítva közvetlenül juttatja el a járművet a megrendelőhöz, s márkaboltjai sokkal inkább az érdeklődők felvilágosítása céljából üzemelnek, ezzel kivételt képezve a lista többi tagja között. Ez a számos államban tiltott értékesítési modell nem kevés nehézséget okoz a gyártónak, azonban az állandó jogi vita ellenére Elon Musk ragaszkodik ehhez a módszerhez, mondván az autókereskedéseknek nem érdekük ugyanakkora hangsúlyt fektetniük az elektromos autókra, mint hagyományos társaikra. A Tesla vezérigazgatója már 2012-ben kijelentette, hogy a márkakereskedéseiben dolgozó „termékspecialisták” feladata nem a betévedők agresszív rábeszélése a vásárlásra, hanem az információ-nyújtás, hozzátéve, hogy borzasztó dolog a szolgáltatásból hasznot húzni: „Ők nem megbízással vannak ott, és sosem fognak kényszeríteni a vásárlásra. A céljuk, és sikerük egyedüli mércéje az, hogy olyannyira élvezd a látogatás élményét, hogy várakozva gondolj a visszatérésre.” Nem meglepő módon a Tesla 2016-ban is utolsó helyen végzett a rangsorban, ráadásul akkor a Pied Piper múzeumőrhöz hasonlította az „értékesítési szakembereket”, akik csak akkor szólalnak meg, ha kérdezik őket. Természetesen Elon Musk tökéletesen elégedett volt az utolsó hellyel. Néhány pontot azért csak sikerült összekaparnia a Teslának is az idei közvélemény-kutatásban, annak köszönhetően, hogy néhány boltban „kiváló, segítőkész eladók” dolgoznak, valamint gyakran alkalmaznak vizuális segítséget a kérdések megválaszolásához – magyarázta a kutatóintézet. Nem nehéz belátni, hogy a Pied Piper rangsora a hagyományos értékesítési procedúrát vizsgálja, amibe a Tesla nem sorolható be. Honnan tudhatjuk például, hogy a Tesla kereskedéseiben dolgozók milyen mértékben járultak hozzá ahhoz, hogy valaki hazaérve megrendelt egy Model 3-ast, és hogyan értékelhetünk egy vállalatot a kereskedésekben értékesített autók száma alapján, ha nem kereskedésen keresztül történik az eladás? A Tesla odabiggyesztése a 34. helyre sokak számára azt az üzenetet hordozhatja, hogy a vállalat menthetetlen az autó-értékesítésben, akik pedig még a rangsor mögötti vizsgálati módszereket sem látják át, azok szemében ez egy újabb bizonyíték, hogy a Tesla minden más autógyártó mögött kullog a sorban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!