Újabb villanyos sportautó bemutatására készül az Audi

Ha ugyan az Audi elektromos közlekedés iránti újdonsült elkötelezettségét demonstráló e-tron quattro SUV augusztus 30-ára tervezett hivatalos bemutatóját a dízelbotrány legújabb fejleményei, és a vezérigazgató letartóztatása miatt el is halasztotta szeptemberig a német autógyártó, nem kell úgy magunk mögött hagynunk az egész nyarat, hogy ne láttunk volna egy teljesen új, villanymeghajtású négykarikás járművet csillogni a kamerák előtt. A vállalat ugyanis egy eddig korábban nem említett sportautóval kompenzálja a hamarosan megjelenő e-tron sportterepjáró hiányát, mely a kaliforniai Monterey városában évente megrendezett Pebble Beach Car Week versenypályáján debütál a nézők előtt augusztus 23-án, ami után pedig a nagy hírű The Quail eseményen gurul a gyepre, ami az autórajongók mennyországa: itt mutatkoznak be ugyanis a gyártók legexkluzívabb, legpompásabb járműcsodái, de a méregdrága luxus- és sportautók mutogatása mellett a technológiai fejlődés prezentálására is szolgál, így kitűnő alkalom az Audi számára, hogy meggyőzze az amerikai hatóságokat, hogy nem csupán gyönyörű és elegáns autókat tud fejleszteni, hanem kibocsátásmenteset is.

A Kaliforniában kiállított villany-sportautó a PB18 e-tron nevet kapta, utalva a rendezvény helyszínére és a bemutató évére. A gyártó állítása szerint a járműben helyet kapó technológiát és néhány dizájnelemet a háromszoros Le Mans-győztes Audi R18 e-tron versenygépben használt megoldások inspiráltak. Az újonnan megnyitott Malibu Design Loft dizájncenterben tervezett koncepcióról csupán annyit árultak el a németek egy fotó társaságában, hogy tervezési irányvonalnak szánják egy jövőbeli sportautóhoz, az viszont tisztázatlan, hogy tervbe van-e vége a PB18 e-tron gyártása a későbbiekben, vagy csupán egyetlen prototípus épül a látogatók és az autóipar lenyűgözésére. Mindenesetre az Audi egyelőre keserédes viszonyt ápol az elektromos autókkal: legelső próbálkozása, az akkumulátoros R8 óriási bukás volt a piacon a 100 darabnál is kevesebb eladott példánnyal a 2 éves gyártás során, ami nem véletlen, hiszen gyakorlatilag a hagyományos meghajtású testvérének teljes koppintása volt, csak hatszoros áron kínálva, így 2016-ban el is érte a végét a program. Bár az autókereskedésekben nem fogjuk viszontlátni, az áprilisban bemutatott és azóta a Formula E rendezvényeken használt e-tron Vision Gran Turismo versenyautó-koncepció mégis némileg sikerként könyvelhető el az Audi életében az elektromos autózás népszerűsítése szempontjából.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.