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
auto
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

Az Infiniti és az Audi után a Mercedes következett a sorban, hogy a Monterey Car Week rivaldafényét kihasználva megmutassa a világnak az elektromos autók uralta jövőről alkotott vízióját valamilyen egyedi villanymeghajtású jármű formájában. Így született meg a Vision EQ Silver Arrow koncepció, mellyel a németek nem csupán a következő generációs villanyautóikat egyesítő EQ sorozatot reklámozzák, melynek legelső tagja szeptember 4-én mutatja meg magát gyártási formában, hanem egyben egy legendás versenyautónak, az 1937-ben fénykorát élő sebességrekorder W125-nek állít emléket, melyet festetlen alumínium karosszériája, áramvonalas felépítése, és utánozhatatlan gyorsasága  miatt „Silver Arrow”-ként, azaz „Ezüstnyílként” becéztek.

„Több mint 80 évvel ezelőtt a történelmi Silver Arrows demonstrálta, hogy a Mercedes-Benz úttörő volt sebesség tekintetében, köszönhetően többek között az autók áramvonalas alakjának. Ebből az örökségből merít a Vision EQ Silver Arrow. Gyorsulásra és a vezetés élvezetére tervezve a jármű az egyre fejlődő luxust testesíti meg, miközben bepillantást nyújt a formatervezésünk jövőjébe. Ennek eredményeképp a bemutatóautó az új EQ termékeink és technológiáink tervezési nyelvezetének csúcsát viseli magán” – hangoztak el Gorden Wagener, a Daimler AG vezető tervezőjének szavai a kaliforniai rendezvényen.

Külsőleg a koncepció megőrizte az eredeti Silver Arrow versenygépek ezüst színét, ami immáron nem az alumíniumváznak, hanem a szénszálas karosszériára applikált festéknek köszönhető. Az autó elején és oldalán felfedezhető ugyanaz a kék LED csík, ami az EQ C koncepción is díszelgett, de az EQ felirat szintén ott világít a versenygépen, fémjelezve a tisztán villanyos meghajtást, amit e sorozat minden tagja kapni fog. Az együléses, vezetőközpontú kialakítás is maradt, csakúgy, mint a süvítő puskagolyóra emlékeztető forma, amit tovább erősít a hátsó kerekek az elsőknél nagyobb mérete. Az akkumulátor hűtését oldalsó légbeömlők segítik.

Belülről nézve a Vision EQ Silver Arrow már jó pár évet előrébb jár az időben, és klasszikus versenyautó gyökereiről csak a barna bőrkárpitozás, valamint az ajtón található faberakás tanúskodik. A műszerfalon helyet kapott egy óriási panoráma-kijelző, ami képes megjeleníteni az autó környezetét 3D-ben, de a kormánykerékben elrejtett érintőképernyőn sincs mit szégyellni, amivel a sofőr a vezetési karakterisztika módjai között választhat, valamint különböző hanghatásokkal ruházhatja fel a járművet, mint például a Mercedes-AMG V8-as motorjának dübörgésével.

A hajtásláncról annyit tett közzé a gyártó, hogy 550 kW (750 lóerő) teljesítmény nyerhető ki belőle, a 80 kWh-s akkupakknak hála pedig legalább 400 kilométert lehet megtenni az autóval két töltés között a WLTP szerint. A gyorsulásra és a végsebességre vonatkozóan nem adott meg adatokat a Mercedes-Benz, pedig képzelhetjük, hogy nem okoz neki gondot bepréselni vezetőjét a bőrülésbe. Sajnos bármennyire is menő az új Silver Arrow, nem vitte közelebb az emberiséget egy élhetőbb bolygó megteremtéséhez, csupán egy gyönyörű koncepció marad a nézők szórakoztatására.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.