PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Az olyan hipersportautó-gyártók fennmaradásának alapját, mint például a Pagani, vagy a Bugatti, az jelenti, hogy évről évre elkészítenek egy káprázatos formatervezésű járművet, mely képes túlszárnyalni elődjének elképesztő gyorsulási idejét és végsebességét, amit aztán több millió dollárért el tudnak adni a legvagyonosabb autógyűjtőknek és a versenyzés szerelmeseinek. Ebből adódóan hatalmas pofon lehetett a hagyományos manufaktúrák számára, amikor a Tesla mindössze három járműprogramot maga mögött hagyva, a hiperautó-gyártásban szinte semmilyen tapasztalattal nem bíró villanyautó-gyártó start-up vállalatként egy olyan sportkocsit mutatott be, amivel egyetlen benzines vagy dízeles masina sem tud vetekedni, ráadásul tizedakkora áron kínálva, mindörökké véget vetve azon tévhitnek, hogy ha az ember sebességre és teljesítményre vágyik, akkor jobb lemondani a kibocsátásmentes meghajtásról. Bár a második generációs Tesla Roadster hatása az autóiparra már most, mintegy két évvel a tényleges gyártása előtt érezhető, eddig egyedül egy másik elektromos autók fejlesztésével foglalkozó csapat, a Rimac ismerte el, hogy a Roadster bemutatójával gyökerestül újra kellett tervezni a cég jövőjét, miközben a hagyományos gyártók inkább csak hitetlenkednek, és a homokba dugják a fejüket. Egészen a Pebble Beach-en a múlt héten megrendezett autós eseményig kellett várnunk, hogy végre egy füstös hiperautó-gyártó is elismerje, hogy bizony nagy bajban van a Tesla miatt. A Top Gear a Koenigsegg vezérigazgatójával készített interjút Kaliforniában, aki elárulta, hogy a Roadster specifikációi megszégyenítőek rájuk nézve, és alaposan át kell gondolniuk a fejlesztés további irányát: „Mondhatni előre megterveztük a jövőnket, aztán hallottunk az új Tesla Roadsterről és az őrületes gyorsulási adatairól, és azt gondoltuk: jesszus, ezek aztán feladták a leckét! Úgy éreztük, hogy ez így nincs rendben, és azon kezdtünk el gondolkodni, hogy vajon lehetséges-e, de igen, tényleg az. Ezután az járt a fejünkben, hogy oké, akkor most mihez kezdjünk? Ez megalázó.” Koenigsegg Regera plug-in hibrid Christian von Koenigsegg elmondta, hogy a vállalat vezetői és mérnökei azonnal összeültek, és tanácskozni kezdtek egy lehetséges fejlesztési irányon, amivel képes lesz a svéd gyártó versenybe szállni a Tesla villanyos fenevadjával. Mindenképpen dicséretes, hogy a Koenigsegg felismerte a kaliforniaiak óriási fölényét, ám a jelek szerint továbbra sem akar lemondani a belső égésű motorról, hiszen néhány napnyi gondolkodás után is arra jutottak a szakértők, hogy egy továbbfejlesztett konnektoros hibrid hajtáslánccal további 600 lóerőt kisajtolhatnának autóikból alig 5%-os fogyasztás-növekedés mellett. A Koenigsegg már legyártotta és el is adta legutóbbi modellje, a Regera tervezett darabszámát, melyben egy 4,5 kWh-s lítium-ion aksi biztosít durván 30 kilométernyi elektromos hatótávot, így most teljes gőzzel a még erősebb utódon dolgozik. Nem kell viszont sok idő, hogy felismerje a svéd gyártó, hogy akármennyi lóerőt belepumpálhat a belső égésű motorba, az sosem lesz annyira hatékony, mint egy villanymotor, és az igazi teljesítménynek mindig csak a felszínét fogja kapargatni. És ne feledjük azt se, hogy amit Elon Musk novemberben bemutatott, az csak egy lomha alapváltozat, és semmi ahhoz képest, ami abból az autóból ki fog kerekedni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!