PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== 2030-ra 95%-kal csökkentené az Osloban történő üvegházhatású gáz-kibocsátást a norvég kormány, amihez nem csupán a szennyező benzines és dízeles személyautókat kell eltüntetni az utakról, hanem a tömegközlekedés megtisztítása is elengedhetetlen. A skandináv országok már régóta élen járnak az elektromos buszok alkalmazásában is, így nem okoz meglepetést, hogy a norvég főváros hamarosan Európa egyik legnagyobb villanymeghajtású buszflottájának fog otthont adni, amelynek az Unibuss üzemeltető által rendelt első 40 tagja már jövő tavasszal szolgálatba állhat. A zéró emissziós járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését a Heliox fogja elvégezni, amelynek már nem újdonság a buszok számára használható töltőhálózat kiépítése: nemrég száz, Amszterdamban működő elektromos busz számára telepített töltőberendezéseket 13 MW-nyi összteljesítménnyel. Heliox elektromos busz-töltőrendszer Eindhovenben, Forrás: Heliox Az oslói buszok összesen 9,8 MW-nyi teljesítménnyel gazdálkodhatnak majd, melyhez első lépésben 40 gyorstöltő kerül felállításra a város buszállomásain az elkövetkezendő négy hónap alatt. A töltőhálózat kezdetben 12 darab 300 kW-os Heliox OC, és 28 darab 50 kW-os Heliox FAST DC töltőből fog állni, melyek mindegyike támogatja a Bus-Up rendszert. E töltési megoldás során a buszok a tetőre szerelt áramszedőn keresztül veszik fel az elektromosságot, mely automatikusan csatlakozik a töltőoszlophoz. Az 50 kW-os gyorstöltőkből tíz viszont csak a hagyományos, manuális módon fogja tölteni a járműveket CCS csatlakozón keresztül. A nagyobb teljesítményű berendezéseknek mindössze 2-5 perc szükségeltetik az akkumulátor feltöltéséhez, míg a gyengébb töltőkből 3-4 órán keresztül is szívhatják magukba az áramot a villanybuszok. 2019-ben Oslo lesz Európa Zöld Fővárosa, ami tovább ösztönzi a helyi döntéshozókat, hogy az elektromos buszflotta indításához hasonló törekvésekkel csökkentsék a város szén-dioxid emisszióját. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!