A Volkswagen dízelbotrányából született Electrify America tegnap bejelentette, hogy megállapodást kötött a Teslával, melynek értelmében a 42 államon átívelő villámtöltő-hálózatának több mint 100 tagját szereli fel 2019 folyamán a kaliforniai autógyártó energiatárolóival. Valamennyi helyszínen egy 210 kW teljesítményű Powerpack akkumulátor-rendszer kerül felállításra körülbelül 350 kWh kapacitással, a moduláris kialakítás azonban lehetővé teszi a későbbi bővítést. A töltőberendezések lítium-ion akkumulátorral való párosításának gondolata már közel sem újdonság, számos, töltők fejlesztésével (is) foglalkozó vállalat dolgozik olyan töltőoszlopon, mely már képes a hálózattól függetlenül is energiát biztosítani a villanyautók számára. Egy ilyet láthattunk decemberben a Kreisel Electrictől, de a Volkswagen is zöld utat adott saját hordozható, akkumulátoros villámtöltőjének sorozatgyártására.
Az aksi jelenléte több szempontból is jót tesz a villamosenergia-hálózatnak, de az üzemeltető és a fogyasztó sem jár vele rosszul. Amikor túl sok elektromos áram áll rendelkezésre a hálózatban, az energiatároló képes ezt felszívni, majd csúcsidőben, mikor az energia termelése nem tud lépést tartani a fogyasztással, az akkumulátor segíthet elkerülni az áramhiányt. Az üzemeltetőknek továbbá számolniuk kell egy úgynevezett demand charge díjjal is, melyet a szolgáltató ró ki rájuk tartósan magas fogyasztás esetén. Ez gyakran nagyobb részét teszi ki a villanyszámlának, mint maga az elektromosság díja. Brendan Jones, az Electrify America igazgatója a Reutersnek elmondta, hogy az üzemeltetők akár rá is háríthatnák ezt a költséget az autósokra, úgy viszont borzasztóan drága lenne a villanyautó-töltés, és senki nem vásárolna elektromos autót. Az akkumulátor azonban segít a fogyasztási csúcsok elsimításában, ami jelentősen alacsonyabb üzemeltetési költséghez vezet.

Az Electrify America hálózata
A Volkswagen leányvállalata így gyakorlatilag versenybe szállt a Teslával a legelső, Powerpack aksikkal felszerelt töltőhálózatért. Elon Musk ugyanis évek óta emlegeti, hogy a Superchargerek is akkumulátorokkal lesznek kiegészítve, és valójában néhány villámtöltőnél ez már meg is történt, ez viszont egyelőre alulmarad az Electrify America terveivel szemben. Az ez év elejére ígért V3-as Superchargerek viszont valószínűleg már alapból Powerpackkel érkeznek.
Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.