Közel három évnyi fejlesztés után elérte végleges formáját a Sono Sion, mely legelőször 2017 nyarán sokkolta a világot egy merőben szokatlan koncepcióval: a tisztán villanymeghajtású autó karosszériája integrált napelem cellákkal termeli az elektromosságot. Hasonló elképzeléssel már találkozhattunk az elektromos járművek világában: a Fisker Karma és a Toyota Prius is büszkélkedhet tetőre szerelt napelemmel, és tavaly a Hyundai és a Kia is bejelentette, hogy új modelljeiket 2019-től napelemes tetővel fogja szerelni. A tiszta energiatermelés ezen módja erőteljesen megosztja a villanyautós közösséget, ám a Sono szerint jelentős hatótáv növekedés érhető el az egész kocsi napelemmel való befedésével, ami nagyon sok szituációban jól jöhet az autósoknak. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A Sion sokat változott első bemutatkozása óta: nagyobb és hosszúkásabb lett, és a beépített napelemeket is jobban elrendezték, és kevésbé láthatóvá tették a fejlesztők. A tetőre, a jármű két oldalára, a hátulra, és a motorháztetőre elhelyezett összesen 248 monokristályos cella 1272 wattnyi áramtermelő teljesítményt jelent, ami 21%-os hatásfokkal dolgozik. A Németországban végzett tesztek szerint ez egy átlagos napi használat során akár 34 kilométernyi plusz hatótávot eredményezhet, azaz városi használat során akár a töltőre való csatlakozást is megúszhatjuk. Érdemes tehát a napra parkolni az autót. Ha viszont pechesek vagyunk, és a napelemek nem könnyítik meg az életünket, akkor a jól megszokott kábeles módszerrel is tölthetünk energiát a kocsiba – a 35 kWh-s aksi 255 kilométeres hatótávot ad a WLTP szerint. Számos más tulajdonság is egyedivé teszi a guruló mini naperőművet, mint például a kétirányú töltés, amivel elektronikai berendezéseinket működtethetjük az autó által tárolt energiával, vagy például a műszerfalba telepített mohacsík, ami a levegő szűrését és a páratartalom szabályozását végzi. A 120 kW-os motor egy opcionálisan választható vonóhoroggal akár 750 kilót is képes elhúzni. A vállalat állítása szerint a Siont már majdnem 9500-an rendelték elő, és a gyártás még idén megkezdődik. A vásárláshoz 25 500 euróra (körülbelül 8,1 millió forintra) van szükségünk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!